Artur Nowak-Far: Crowdfunding. Zmagania Dawidów i Goliatów

Rząd i Komisja Europejska muszą zapewnić uczciwe warunki egzekwowania VAT od platform.

Prof. Marlena Pecyna: O powadze prawa czyli komisja śledcza czy „śmieszna”

Decyzje podczas posiedzeń komisji śledczej ds. Pegasusa powinny mieć prawne umocowanie i być zgodne z ustawą. Naruszenia procedury podważają legitymację do badania nieprawidłowości.

Marek Isański: Dla NSA Trybunał Konstytucyjny zawsze był zbędny

Czas rozszerzyć zakres dyskusji o Trybunale Konstytucyjnym. Bowiem NSA w swojej długiej historii w sprawach podatkowych niemal nie zauważył jego istnienia. Nie chodzi parodię TK kierowanego przez Julię Przyłębską. Ostatnie pytanie sąd administracyjny w sprawie podatkowej skierował 13 lat temu i dotyczyło ono kwestii dość oczywistej. Nigdy nie zadał pytania dotyczącego przepisów absurdalnych czy też niegodziwych. przepisów podatkowych, których jest wiele. Takich jak nakładających podatek dochodowy od straty czy też nakładających podatek dochodowy od bezprawnego działania państwa.

Stanisław Biernat: Czy uchwała Sejmu wpływa na status sędziów-dublerów

Niedawna uchwała Sejmu stwierdziła utratę statusu sędziów Trybunału Konstytucyjnego przez osoby wybrane na zajęte już miejsca.

Ewa Szadkowska: Konfiskata auta. Rząd wchodzi w buty PiS

Mieszanie za pięć dwunasta w czekających od miesięcy na wejście w życie przepisach było fatalną praktyką poprzedniej władzy. Obecna coraz chętniej ją powiela. Tym razem w kwestii przepisów o przepadku pojazdu, czyli konfiskacie auta.

Prof. Małecki: Przepadek pojazdu powinien przepaść

Organy państwa nie mogą egzekwować odpowiedzialności karnej za pomocą przepisów sprzecznych z konstytucją - pisze ekspert, oceniając wchodzące w życie 14 marca regulacje o tzw. konfiskacie auta pijanym kierowcom.

Łukasz Guza: Etaty dla wszystkich? Co wymusi Bruksela i Lewica

„Mamy to” – napisała dumnie Agnieszka Dziemianowicz-Bąk, ministra rodziny, pracy i polityki społecznej. Ale tworzenie unijnych przepisów, które mogą zrewolucjonizować krajowe rynki pracy, wymaga skuteczniejszej kontroli. Znów zabrakło transparentności.

Tomasz Ludwik Krawczyk: Czego nie naprawia komisja reprywatyzacyjna

Działająca od siedmiu lat komisja nie usuwa żadnych skutków afery reprywatyzacyjnej, lecz wywłaszcza bez odszkodowania, po latach, pomimo braku podstaw albo z powodów oczywiście błahych.

Łukasz Breguła: Fundusz Sprawiedliwości. Będą kary za nadużycia

Beneficjenci dotacji z Funduszu Sprawiedliwości muszą się przygotować na zainteresowanie organów ścigania. Nie może być jednak mowy o zbiorowej odpowiedzialności.

Katarzyna Batko-Tołuć: Szatański wyrok

Pojęcie „dokument wewnętrzny” zdewastowało transparentność tworzenia prawa w Polsce. Wszystko przez orzeczenie o diabelskim numerze 666.

Joanna Parafianowicz: Kserokopia to nie odpis

Od profesjonalisty oczekuje się znajomości przepisów dotyczących uwierzytelniania pełnomocnictwa.

Tomasz Pietryga: Rewolucji na razie nie będzie

Szanse koalicji rządzącej na zresetowanie Trybunału Konstytucyjnego są dziś iluzoryczne.

Jarosław Gwizdak: Skok po sędziowską nominację. Kto na spalonym

Nieskazitelność charakteru sędziego przejawia się w unikaniu awansu skażonego polityką.

Maciej Zaborowski: Polityczna synergia komisji śledczych

Widz, a zarazem przyszły wyborca może niemal codziennie śledzić przesłuchania. Szkoda, że często są nieprofesjonalne i obliczone jedynie na medialny efekt.

Jacek Dubois: Czy AI orzekłaby sprawiedliwie

Czy AI orzekłaby sprawiedliwie - czyli jak jeden dzień może zmienić ocenę ludzkiego rozumu.

Dąbrowska, Wesołowski: Pozew czy oskarżenie – powyborcze rozliczenia w spółkach

Dotychczasowi zarządzający spółkami Skarbu Państwa mogą ponosić odpowiedzialność, nawet jeśli ich działania lub zaniechania nie są przestępstwem.

Tomasz Głozowski, Maciej Stępień: Polskim podatkom nie po drodze z prawem UE

Warto rozważyć spory sądowe z naszymi organami podatkowym, gdy zajdą sprzeczności z prawem unijnym. Szanse na wygraną są. Być może dostrzeże to ustawodawca.

Michał Mostowik, Paulina Szymańska: Spójny nadzór nad cyfrową gospodarką

Piecza nad stosowaniem nowych, unijnych regulacji cyfrowych musi zrównoważyć ochronę użytkowników technologii i wspieranie innowacji gospodarczych.