Prenumerata 2018 ju˜ż w sprzedża˜y - SPRAWD˜!

Biura podróży

Cook: Internet zyskuje, ale nie zastšpi agentów

Bloomberg
O 27 procent - porównujšc rok do roku - urosła od stycznia internetowa sprzedaż wakacji dla brytyjskiego Thomasa Cooka. I choć touroperator zapewnia, że niezależni agenci turystyczni sš dla niego tak samo ważni jak dawniej, zamyka kolejne biura

Brytyjski Thomas Cook nie wyklucza zamknięcia kolejnych salonów własnych - informuje portal branżowy TTG Media. Zapytany o tę kwestię prezes Peter Fankhauser mówi, że koncern stara się przede wszystkim być na bieżšco z potrzebami klientów. Aktualne wyniki sprzedaży pokazujš zaœ, że turyœci coraz chętniej kupujš wakacje w internecie. Przesunięcie z kanału off-line do on-line następuje zdaniem touroperatora szybciej, niż wczeœniej przypuszczano. W samym 2017 roku liczba rezerwacji przez internet wzrosła o 27 procent. W efekcie ponad 100 biur stacjonarnych należšcych do Thomasa Cooka zostało zamkniętych.

Decyzje dotyczšce przyszłoœci tradycyjnych biur własnych uzależnione sš od tego, czy punkty te będš nadal rentowne. Jeœli nie, Cook będzie analizował, czy je zatrzymać, połšczyć z innymi, czy zamknšć.

Touroperator podaje, że 46 procent jego wyjazdów sprzedawanych jest poprzez strony internetowe, ale agenci stacjonarni odpowiadajš wcišż za około 15 procent obrotów. – Bardzo doceniamy te biura agencyjne i dobrze o nie dbamy – zapewnia Fankhauser.

ródło: rp.pl

WIDEO KOMENTARZ

REDAKCJA POLECA

NAJNOWSZE Z RP.PL