Prenumerata 2018 ju˜ż w sprzedża˜y - SPRAWD˜!

Biura podróży

Rainbow przeprasza agentów za Lidla

Bloomberg
Informacja, że wycieczki biura podróży Rainbow, będš sprzedawane przez nowo powstały portal internetowy Lidl Podróże poruszyła agentów turystycznych, którzy współpracujš z tym touroperatorem. A wiadomoœć, że niektóre imprezy sš tam tańsze niż dla pozostałych klientów - rozzłoœciła

Oburzeni agenci dali upust swemu niezadowoleniu na forach, a zarzšd Ogólnopolskiego Stowarzyszenia Agentów Turystycznych wystosował list do prezesów Polskiego Zwišzku Organizatorów Turystyki Krzysztofa Pištka, prezesa Polskiej Izby Turystyki Pawła Niewiadomskiego i prezesa Rainbow Grzegorza Baszczyńskiego. Prosi w nim o odniesienie się do problemu. Wymienia dwa przykłady z oferty Lidl Podróże wyjazdów, które sš tańsze niż te, które dostępne sš dla kupujšcych w innych punktach sprzedaży.

Jedna dotyczy pobytu w hotelu Isla Bonita na Teneryfie, od 12 listopada, z wylotem z Katowic, druga zaœ - hotelu Beatris Playa & Spa na Lanzarote z wylotem z Warszawy 19 grudnia. Pierwsza impreza kosztuje w Lidlu 2470 złotych, a w Rainbow 2809 złotych, a druga odpowiednio - 2900 i 3370 złotych.

"To niespotykane do tej pory odejœcie od kardynalnej zasady jednej ceny w każdym kanale sprzedaży. Szczególnie dziwi fakt, że Rainbow Tours, jedna z największych firm w branży zgadza się na praktyki jawnie godzšce w zasady równej konkurencji" - piszš agenci.

Cytujš też relację naszego dziennikarza z konferencji podczas której Lidl przedstawiał swoje plany turystyczne. Chodzi o fragment: „Sieć sklepów zapewnia przy tym, że w ofercie będzie miała tylko wycieczki o najwyższym standardzie bezpieczeństwa i od sprawdzonych dostawców. Biura podróży będš dbać, aby klienci jeŸdzili tylko najnowoczeœniejszymi autokarami, latali tylko samolotami sprawdzonych przewoŸników i wypoczywali w renomowanych obiektach hotelowych"("Z Lidlem do Zakopanego i na Kilimandżaro"). OSAT komentuje i pyta: "Czy wynika z tego, że klienci kupujšcy u innych agentów będš obsługiwani innymi autokarami lub samolotami? To chyba pierwszy taki przypadek w Polsce kiedy to oferta touroperatora ma być dostosowana do konkretnego agenta.

Jest jeszcze trzeci powód niezadowolenia agentów. Cytujš teraz samego Lidla Podróże: „Poniższe terminy lotów otrzymaliœmy od organizatorów tej oferty. Organizator potwierdzi ostateczny termin lotów. Niestety nie mamy na to wpływu. O zarezerwowaniu przelotów zostaniesz poinformowany przez organizatora. Należy pamiętać, że podane terminy przelotów nie sš wišżšce". I znowu pytajš: "Czy w takim razie Lidl w przeciwieństwie do innych agentów turystycznych nie musi potwierdzać godzin wylotów swoich klientów?".

Swój list OSAT kończy oskarżeniem: "Polityka sieci Lidl znana jest od lat. Presja cenowa na swoich dostawców umożliwia im dumping cenowy, który w dłuższej perspektywie ma na celu ograniczenie jakiejkolwiek konkurencji. Wydaje nam się, że w przypadku branży turystycznej plany Lidla sš takie same".

Biuro podróży Rainbow odpowiedziało rozsyłajšc list do wszystkich swoich agentów. Wyjaœnia w nim agentom, że wycieczki przygotowane dla Lidla nie sš tożsame z wyjazdami z oferty ogólnej. Jest ich w sumie 13. "Sš to hotele i wycieczki objazdowe zupełnie inne niż nasza standardowa oferta. Produkty dla Lidl Podróże nie sš dostępne w naszej sieci sprzedaży i dotyczy to również naszych biur własnych oraz naszego call center". Poza tym to oferta ograniczona czasowo - można jš kupić tylko przez cztery tygodnie.

Jak pisze touroperator, zdecydował się na współpracę z nowym agentem internetowym, żeby poprawić sprzedaż w trudniejszym okresie po sezonie letnim.

List podpisany przez "zarzšd Rainbow" kończš przeprosiny: "Chcemy Państwa zapewnić, że nasza współpraca z „Lidl Podróże" nie ma na celu uderzenia w tyle lat budowanš współpracę z Sieciš Agencyjnš. Jesteœcie Państwo i zawsze będziecie naszymi ważnymi partnerami handlowymi. Mamy nadzieję, że to wyjaœnia większoœć pojawiajšcych się wštpliwoœci. Majšc na uwadze naszš wieloletniš współpracę weŸmiemy Państwa komentarze pod uwagę przy konstruowaniu kolejnych ofert. Przepraszamy, że nie przekazaliœmy tej oferty wczeœniej, ale obligowała nas do tego podpisana umowa".

ródło: rp.pl

WIDEO KOMENTARZ

REDAKCJA POLECA

NAJNOWSZE Z RP.PL