Jeśli przedsiębiorcy wyszła w rocznym rozliczeniu nadpłata składki zdrowotnej, powinien do 1 czerwca br. wysłać wniosek o jej zwrot. Znajduje się on na jego koncie w portalu ZUS PUE. Wystarczy go tylko zatwierdzić. Okazuje się jednak, że nie jest to wcale takie proste.
Próbowałam wysłać przygotowany przez ZUS wniosek, nie mogłam jednak tego zrobić, bo wyskakiwał mi błąd w numerze rachunku, a kratka była nieedytowalna – opowiada nasza czytelniczka.
Czytaj więcej
Przedsiębiorca nie odliczy nadpłaty składki zdrowotnej za 2022 r. od bieżącego zobowiązania wobec Zakładu Ubezpieczeń Społecznych. Rozlicza ją osobno.
- To częsty problem, podczas zatwierdzania wniosku okazuje się, że są w nim stare numery rachunków bankowych albo nie ma ich w ogóle. I nie da się go wysłać - mówi Piotr Juszczyk, doradca podatkowy w InFakt.
- Niestety, we wniosku nie można samemu wpisać właściwego numeru rachunku, co jest dla mnie kompletnie niezrozumiałe – mówi Magdalena Michałowska, doradca podatkowy, właścicielka biura rachunkowego Meritum. Podkreśla, że przedsiębiorcy zgłaszają konta bankowe w CEIDG i powinny być też widoczne w ZUS PUE. Okazuje się, że nie zawsze tak jest. – To kłopot dla przedsiębiorców, bo mogą nie zdążyć z zatwierdzeniem wniosku w terminie – wskazuje Magdalena Michałowska.