"Rzeczpospolita" jest patronem medialnym akcji społecznej PIERWSZA LINIA OBRONY: NIE DAJ SIĘ OSZUKAĆ
Patronatem medialnym wydarzenia zostali Rzeczpospolita, Głos Seniora, MGR.FARM, Kwartalnik NTM. Kampania wystartuje 19 czerwca na konferencji związanej z obchodami Światowego Tygodnia Kontynencji.
W trakcie konferencji zorganizowana zostanie prelekcja, która skupi się na ważnych zagadnieniach dotyczących zwiększenia świadomości społeczeństwa. Główna narracja, która pojawiać się będzie w czasie akcji położy nacisk przede wszystkim na edukację kierowaną w stronę pacjentów, a więc zwracania uwagi na manipulację informacją o wyjątkowej skuteczności terapii, korzystania z wiedzy opartej na dowodach medycznych, stosowania prawidłowej suplementacji oraz bezpiecznego korzystania z leków i wyrobów medycznych.
– Niestety bardzo często jesteśmy narażani na dezinformację oraz liczne działania manipulacyjne. Współczesny świat charakteryzuje się też łatwym dostępem do leków bez recepty oraz suplementów diety. Wielu ludzi stosuje je bez konsultacji z lekarzem lub farmaceutą, co często prowadzi do poważnych konsekwencji zdrowotnych. Nieprawidłowe stosowanie leków może mieć negatywny wpływ na zdrowie i prowadzić do wystąpienia poważnych skutków ubocznych. Z tego powodu istotne jest zwracanie uwagi na fałszywe informacje i zwiększenie świadomości społeczeństwa na temat bezpiecznego i właściwego korzystania z leków, wyrobów medycznych i suplementów – podkreśla Anna Sarbak, Prezes Zarządu Stowarzyszenie Osób z NTM „UroConti".
Jednym z aspektów akcji społecznej będzie też edukacja na temat wielolekowości, czyli przyjmowania, co najmniej pięciu leków jednocześnie.