fbTrack
REKLAMA
REKLAMA

turystyka.rp.pl

„Itaki świat nadal jest piękny”, a do tego mamy nowości na lato

Piotr Henicz (w środku) wystąpił z dyrekotrem rozwoju i nowych projektów Adamem Bonczarowskim (z lewej) i dyrektorem, produktu Piotrem Wrześniewskim (z prawej)
Współpraca z parkiem rozrywki Energylandia, nowy program klubów dla dzieci i nowy koncept klubów dla dorosłych i „podróże dla ciebie” – to tylko część nowości, jakie szykuje na sezon letni biuro podróży Itaka.

– Covid niewiele zmienił w naszych marzeniach o podróżach. To od nas zależy, jak będziemy wypoczywać. A Itaka nie chce dłużej czekać, więc lekko zmienionym hasłem „Itaki świat nadal jest piękny” będziemy zachęcać klientów, żeby nam zaufali i już teraz podejmowali decyzje, dokąd chcą pojechać w lecie – mówił wiceprezes Itaki Piotr Henicz, który wystąpił dziś na transmitowanym na kanale You Tube Itaki spotkaniu z agentami turystycznymi.

Jak wyjaśniał, żeby ułatwić klientom decyzje, Itaka wprowadza pakiet „21 na lato 21”. O co chodzi? Nawet 21 dni przed wylotem klient będzie mógł zmienić każdy element rezerwacji, i to wielokrotnie – termin, kierunek, liczbę osób w rezerwacji wykupionej do końca marca – i to wielokrotnie. Będzie mógł to zrobić w cenie z dnia, w którym podejmie decyzję, a nie tej z dnia zawarcia umowy. A często ta cena sprzed miesięcy jest wyższa. – To rewolucyjne rozwiązanie, coś czego na polskim rynku jeszcze nie było – mówił Henicz.

21 dni do wyjazdu to także ostateczny termin wpłacenia pozostałej części kosztu wyjazdu.

Klienci, którzy zarezerwują letni wyjazd w promocji, będą też uprzywilejowani w inny sposób – jeśli będą musieli zrezygnować z wyjazdu z przyczyn od nich niezależnych, touroperator potrąci im tylko 10 procent kosztów (zwykle wysokość tych kosztów zależy od momentu reygnacji i sięga nawet 30 procent).

Jest jeszcze jedna, znaczna nowość – ubezpieczenie podstawowe będzie chroniło turystę w razie konieczności poniesienia przez niego kosztów leczenia na covid. Bez promocja za taki zakres ubezpieczenia trzeba dopłacić.

Henicz zachwalał też „nowe ceny”, którymi klienci będą „pozytywnie zaskoczeni”. Jak podkreślił Itace udało się je wynegocjować w hotelach, z którymi współpracuje.

Wiceprezes zapowiedział, że w tym roku Itaka będzie chciała ograniczyć liczbę katalogów drukowanych i rozsyłanych do sprzedawców. Na pewno pokażą się w tradycyjnej formie dwa – katalog z hotelami, w których zorganizowane będą Kluby Przyjaciół Itaki i tradycyjny katalog z ofertami z wyższej półki „Itaka & Gala”.

W wersji elektronicznej będzie też przygotowany katalog z ofertami „top of the top” – najpopularniejszymi wśród klientów. Jak zapowiedział Henicz, agenci będą mogli wypowiedzieć się w specjalnej ankiecie, czy ten katalog powinien też być wydrukowany.

Przy czym wiceprezes Itaki nie ukrywał, że jest niechętny temu, ze względu na często zmieniające się warunki i ceny.

Inne nowości w ofercie Itaki to współpraca z Energylandią w szkoleniu animatorów i przygotowaniu nowych programów dla Klubów Przyjaciół Itaki. Będzie ich w najbliższym sezonie 27 – wyjaśniał Adam Bonczarowski z działu rozwoju i nowych projektów.

Co ciekawe, w tym roku biuro podróży nie będzie rozdawać w ramach upominków maskotek, gadżetów czy książeczek, jak bywało w latach poprzednich, ale ma dla pierwszych klientów rezerwujących na lato hotele z klubami 1100 biletów do Energylandii.

A „dla równowagi” powstaną też kluby z zajęciami tylko dla dorosłych. Będą działać pod nazwą Itakarma w trzech hotelach – na Krecie, na Zakintos i na Fuerteventurze. – Nieduże hotele bez tłumów, zaawansowane animacje, wieczorem muzyka didżejów, a nad basenem muzyka loungowa, kolorowe drinki. To będzie oferta dla dorosłych, ceniących wypoczynek na wysokim poziomie, chcących się poczuć wyjątkowo – wyjaśniał Bonczarowski

Henicz miał też dobre wiadomości dla sprzedawców. Między innymi tę, że wracają plany sprzedażowe („z jednej strony są obowiązki, ale z drugiej wiąże się to z wyższą gratyfikacją”), wyjazdy studyjne (Madera, Fuerteventura, Teneryfa, Majorka, Egipt, Tunezja, Turcja), a także programy motywacyjne Itaka Lider i Itaka Bonus, w których można zbierać punkty na wyjazdy. Przy okazji wyjaśnił, że kto uzbierał sobie punkty w 2019 roku i jeszcze ich nie wykorzystał, będzie to mógł zrobić w tym roku.

Dyrektor produktu Piotr Wrześniewski pokrótce omówił najważniejsze nowości w programie biura podróży – nowe lub wyremontowane hotele (np. w ofercie wypoczynku w Marsa Alam pojawią się trzy dopiero ukończone hotele pięciogwiazdkowe „w dobrej cenie”), nowe porty wylotowe, nowe zasady współpracy z liniami lotniczymi (więcej LOT-u).

W sumie Itaka ma w programie 60 kierunków i 1200 hoteli. Najlepiej sprzedaje się Grecja, w tym osiem wysp greckich (Zakintos, Kreta, Rodos, Korfu, Kos, Santoryn, Tasos, Mykonos) i półwysep Peloponez. Na drugim miejscu „niemal łeb w łem” pod względem popularności wśród klientów Itaki jest Turcja. W tym kraju touroperator będzie w sezonie letnim latał do Antalyi, Bodrum, Izmiru i Dalamanu (tu duże zmiany w miejscowościach wypoczynkowych).

Trzecim najważniejszym kierunkiem jest Hiszpania. Itaka ma w ofercie pięć Wysp Kanaryjskich (Teneryfa, Lanzarote, Fuerteventura. Gran Canaria i La Gomera), a także Majorkę i Ibizę (wyspa zmienia w pandemii charakter – mniej tam teraz rozrywki, więcej wypoczynku rodzinnego) i wybrzeża Hiszpanii kontynentalnej – od Costa Brava do Costa de la Luz.

Wrześniewski wspomniał też o produkcie w Portugalii (Algarve, Madera), Egipcie, Tunezji (z Dżerbą), Bułgarii, Albanii i Włóoszech (Kalabria, Sycylia, Sardynia, okolice Rimini i Neapol z Iskią i wybrzeżem Amalfitańskim).

W lecie Itaka zamierza kontynuować lub przywrócić z czasów przedpandemicznych też loty czarterowe do dalszych miejsc, egzotycznych, jak Wyspy Zielonego Przylądka, Zanzibar, Nosy Be (Madagaskar), Malediwy, Dominikana.

Ma też w programie całą paletę wycieczek objazdowych – 71 programy z wylotem czarterem, 107 z wylotem liniami regularnymi i 72 autokarowe.

Są też nowe formy składania pakietów dla klientów i takie, które wracają do oferty. Na przykład „Podróże tylko dla ciebie” – przygotowywane na indywidualne zamówienie, już od dwóch osób – i „Fly& drive” – przelot samolotem, wypożyczenie na miejscu samochodu i zarezerwowanie noclegów na trasie podróży,

Henicz na koniec przypomniał, że Itaka zamierza proponować klientom nadal, wprowadzone w zeszłym roku, wyjazdy z dojazdem własnym. Dla turystów, którzy wybierają własny środek transportu Itaka zgromadziła w bazie 160 adresów z noclegami w Chorwacji, 30 w Czarnogórze, 30 w Słowenii, a także wiele w Grecji kontynentalnej, Bułgarii, Austrii, Czechach, Szwajcarii, Włoszech i Macedonii – wymieniał wiceprezes.

Jego zdaniem w tym roku z tej możliwości skorzysta nawet 10 tysięcy osób.

Na nieco większa liczbę, 14 – 15 tysięcy osób, szacuje tych, którzy wyjadą z Itaką na wczasy krajowe. Itaka ma dla nich 250 obiektów do wyboru, są wśród nich nie tylko hotele nad morzem, czy w górach, ale także nad jeziorami i w mniej turystycznych miejscach, a nawet w miastach i przy lotniskach. – Ten produkt się przyjął – ocenił Henicz.

Źródło: turystyka.rp.pl
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
NAJNOWSZE Z RP.PL
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA: automatycznie wyświetlimy artykuł za 15 sekund.
REKLAMA
REKLAMA