fbTrack
REKLAMA
REKLAMA

sukces.rp.pl

  • 16.04.2021

Nadchodzi eksplozja popularności makijażu dla mężczyzn

Fenty Beauty, nowa linia kosmetyków do makijażu dla mężczyzn
Fenty Beauty, nowa linia kosmetyków do makijażu dla mężczyzn
Chęć używania produktów do makijażu deklaruje aż jedna trzecia młodych Amerykanów

Fenty Skin, nowa linia kosmetyków do makijażu w katalogu marki stworzonej przez Rihannę, ma w katalogu produkty przeznaczone zarówno dla kobiet, jak i mężczyzn. Produkty do męskiego makijażu powoli stają się jednym z najbardziej obiecujących źródeł zysku dla firm kosmetycznych, podobnie jak „moda niebinarna„, której popularność znajduje wyraz w pokazach, kolekcjach oraz nowych sekcjach zakupowych dużych marek odzieżowych. Jak się okazuje, pandemia jeszcze przyspieszyła rozwój tego trendu.

Męski makijaż: nowy trend

Wg raportu firmy analitycznej Moz tylko w kwietniu w USA o 80% wzrosła częstotliwość wyszukiwania frazy „male makeup looks”. Mężczyźni w czasie lockdownu z powodu pandemii poszukiwali inspiracji chętniej niż dotychczas, ale już w ubiegłym roku jedna trzecia Amerykanów poniżej 45. roku życia deklarowała chęć wypróbowania makijażu. Badanie Morning Consult dotyczyło szerokiej gamy kosmetyków – od szminki i tuszu do rzęs po podkłady i cienie.

Takie wyniki znajdują odzwierciedlenie w świecie mody i popkultury. Makijaż regularnie robi m.in. prezydent Francji Emmanuel Macron (który wg informacji prasowych tylko w 2017 roku wydał na ten cel ponad 26 tys. euro), Pharrell Williams, Marc Jacobs czy Asap Rocky.  

W ciągu ostatnich 5 lat rynek męskich kosmetyków do makijażu wzrósł w USA o 13%, osiągając w 2019 roku wartość 1,14 miliarda dolarów. Zdaniem analityków popularność w czasie pandemii może być zwiastunem dalszego szybkiego wzrostu – w ciągu kolejnych 5 lat ten segment rynku ma być warty już ok. 5 miliardów dolarów.

Należąca do LVMH Fenty to pierwsza tak duża firma, która zachęca mężczyzn do robienia makijażu. Już wcześniej ta marka wyznaczała trendy w branży kosmetycznej, m.in. za sprawą rozszerzenia palety podkładów do 40 odcieni.

Śladem Rihanny poszły inne marki kosmetyczne, a ustanowiony w ten sposób „nowy standard inkluzywności” nazwano „efektem Fenty”. Wszystko wskazuje na to, że i w przypadku normalizacji i popularyzacji makijażu firma kosmetyczna stworzona przez Rihannę odegra ważną rolę.

Źródło: NSS Magazine

Źródło: sukces.rp.pl
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
NAJNOWSZE Z RP.PL
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA: automatycznie wyświetlimy artykuł za 15 sekund.
REKLAMA
REKLAMA