Włoskie klasyki zaparkowały nad Wisłą

Urokliwa sceneria pałacu w Smoszewie stała się w sobotę tłem dla pięknych, stylowych samochodów.

Aktualizacja: 03.09.2017 15:08 Publikacja: 03.09.2017 14:53

Właśnie tam swój już VI zlot zorganizowali miłośnicy motoryzacji i kultury włoskiej z klubu Forza Italia. W pałacowym ogrodzie zaparkowały samochody z różnych dekad. Od lat 50. po najnowsze modele rodem z Italii. - Mieliśmy ok. 300 zarejestrowanych załóg. A w sumie samochodów było ok. 350 - mówi "Rzeczpospolitej" Jakub Strzemżalski, komandor zlotu.

Na zlocie dominowały alfy romeo, a wśród nich piękne spidery III i IV generacji. Wrażenie robiła najnowsza giulia z 510-konnym silnikiem 2.9, rozwijająca prędkość przekraczającą 300 km/h. Sporo było także fiatów, na czele ze starymi 500-tkami i maluchami. Były także kabriolety 124 spider, zarówno te z lat 70., jak i najnowsza wersja, lśniąca nowością. Po blisko pół wieku od premiery 124 spider Włosi zdecydowali się wrócić do tego modelu. Pokazali go wiosną ubiegłego roku na salonie w Genewie. Nie brakowało także lancii i ferrari.

Bez wątpienia najciekawszymi modelami zlotu - wyróżnionymi zresztą przez organizatorów specjalnymi upominkami dla właścicieli - były żółte ferrari GT dino z 1971 r. i pochodzące z tego samego roku lamborghini 400 GT espada (hiszp. - szpada).

Ten ostatni to szczególnie rzadki samochód. Modelu II serii wyprodukowano tylko 571 sztuk, w tym zaledwie 150 w wersji z centralną nakrętką kół - a taka właśnie gościła w Smoszewie. Espada robi niezwykłe wrażenie także z innego powodu: swojego niezwykłego kształtu. Ma prawie 4,7 metra długości przy wysokości niespełna 1,2 m. Do tego ma całkiem spory bagażnik i jest czteroosobowa.

Tradycyjnie podczas zlotu poza prezentacja aut były także konkurs elegancji i rywalizacja w rajdzie turystycznym. Samochodem zlotu jury wybrało fiata 850 sport, a publiczność doceniła alfę romeo giulię GT junior.

Organizatorzy już zapowiadają kolejny zlot - za rok, na 10-lecie klubu Forza Italia.

Właśnie tam swój już VI zlot zorganizowali miłośnicy motoryzacji i kultury włoskiej z klubu Forza Italia. W pałacowym ogrodzie zaparkowały samochody z różnych dekad. Od lat 50. po najnowsze modele rodem z Italii. - Mieliśmy ok. 300 zarejestrowanych załóg. A w sumie samochodów było ok. 350 - mówi "Rzeczpospolitej" Jakub Strzemżalski, komandor zlotu.

Na zlocie dominowały alfy romeo, a wśród nich piękne spidery III i IV generacji. Wrażenie robiła najnowsza giulia z 510-konnym silnikiem 2.9, rozwijająca prędkość przekraczającą 300 km/h. Sporo było także fiatów, na czele ze starymi 500-tkami i maluchami. Były także kabriolety 124 spider, zarówno te z lat 70., jak i najnowsza wersja, lśniąca nowością. Po blisko pół wieku od premiery 124 spider Włosi zdecydowali się wrócić do tego modelu. Pokazali go wiosną ubiegłego roku na salonie w Genewie. Nie brakowało także lancii i ferrari.

2 / 3
artykułów
Czytaj dalej. Subskrybuj
Społeczeństwo
Afera Collegium Humanum. Wątpliwy doktorat Pawła Cz.
Materiał Promocyjny
Wykup samochodu z leasingu – co warto wiedzieć?
Społeczeństwo
Cudzoziemka urodziła dziecko przy polsko-białoruskiej granicy. Trafiła do szpitala
Społeczeństwo
Sondaż: Polacy nie boją się wojny
Społeczeństwo
Odeszła pozostając wierna sobie. Jaka naprawdę była prof. Jadwiga Staniszkis
Materiał Promocyjny
Jak kupić oszczędnościowe obligacje skarbowe? Sposobów jest kilka
Społeczeństwo
Zmarła Jadwiga Staniszkis