Na te i inne pytania odpowiedzieli dr Mateusz Grzesiak, psycholog i wykładowca akademicki Michał Płaczkiewicz, Dyrektor Działu Personalnego Unum Życie TUiR S.A. i Łukasz Rumowski, dyrektor Działu Innowacji i Marketingu w Arcus SA. Uczestnicy poruszyli problemy zatrudnienia i motywowania pracowników, otwartości na pracę w systemie zdalnym, dostosowywanie się do świata wirtualnej zawodowej rzeczywistości zarówno pracowników, jak i ich klientów. Eksperci podzielili się doświadczeniami dotyczącymi zmiany procesów i procedur we wciąż dynamicznie zmieniającej się sytuacji. Wszyscy chcą by ich pracownicy i klienci czuli się bezpiecznie i mogli spokojnie pracować.

„Dziś w „nowej normalności”, którą mamy od kilku miesięcy, zmiana sposobu funkcjonowania jaka nastąpiła w momencie wybuchu pandemii wydaje się już bardzo odległa. W pierwszych dniach była to na pewno kwestia związana z komunikacją i zapewnieniem operacyjnej sprawności wszystkich procesów w momencie gdy w 100% przeszliśmy na tryb pracy zdalnej. W kolejnych miesiącach, kiedy wszyscy byliśmy z dala od biura, wyzwanie stanowiło utrzymanie poczucia wspólnotowości pracowników, którzy nie mieli ze sobą codziennego kontaktu. Znaleźliśmy kilka sposobów na to, by zachować ducha współpracy i przynależności, pomimo rozproszonej struktury, a z czasem mogliśmy ponownie w szerszym zakresie ze sobą bezpośrednio współpracować i uczyć się hybrydowej formy pracy. Z punktu widzenia rozwojowego dla każdego z nas był to niewątpliwie bardzo inspirujący czas.”, powiedział Michał Płaczkiewicz, Dyrektor Działu Personalnego Unum Życie TUiR S.A.

Na początku lockdownu istotnym wyzwaniem było zapewnienie obsługi systemów funkcjonujących u naszych klientów, w tym zasobów sprzętowych, do których nasi technicy muszą mieć także fizyczny dostęp. Było to istotne szczególnie w przypadku instytucji mających znaczenie strategiczne – policji, wojska i pozostałych służb mundurowych oraz służby zdrowia, w tym szpitali covidowych oraz administracji samorządowej i centralnej. Wspaniałą pracę wykonywali tu i wykonują nasi technicy i serwisanci, którzy pracowali u Klientów nieprzerwanie od początku pandemii. Podobnie jak cała nasze logistyka i magazyn. Wszystko to realizowaliśmy stosując metodę pracy w „bańkach”, czyli zespołów pełniących dyżury, o tym samym składzie, ograniczając prawdopodobieństwo zarażenia, stosując oczywiście wszystkie zasady bezpieczeństwa. Podczas pandemii sprawdziły się także opracowane wcześniej rozwiązania nazwane przez nas contactless printing umożliwiające drukowanie i kopiowanie dokumentów bez dotykania panelu urządzenia. Pamiętajmy o tym, że dezynfekcja pomieszczeń i sprzętu biurowego nie daje całkowitej gwarancji, że unikniemy zarażenia się koronawirusem w środowisku pracy.  

Zaawansowany technologicznie sprzęt Kyocera, który oferujemy, pozwala wyjść naprzeciw potrzebom związanym z bezpieczeństwem i higieną. Wystarczy, że pracownik podejdzie do urządzenia i dokona identyfikacji za pomocą karty zbliżeniowej, a wszystkie zadania, które wcześniej zlecił drukarce za pośrednictwem komputera lub smartfona, zostaną automatycznie wykonane. Pamiętamy także o pracownikach korzystających ze służbowych urządzeń w domu, co ważne urządzeń zintegrowanych z firmowymi zasobami. Jeśli dysponujemy podłączonym do firmowej sieci smartfonem lub laptopem, możemy wysyłać dokumenty do druku z domu, taksówki, skądkolwiek. Łączymy dane w chmurze. Tak serwisujemy pracę zdalną. Contactless printing to już standard – i zapewnia ten sam poziom bezpieczeństwa, co tradycyjne metody druku.  Również diagnozowanie urządzeń jest możliwe na odległość – dzięki temu wizyty serwisantów u naszych klientów ograniczamy do minimum.”, opowiadał  Łukasz Rumowski, dyrektor Działu Innowacji i Marketingu w Arcus SA.

Wszyscy byli zgodni, że nie wrócimy już do rzeczywistości przed pandemią i że nauczyliśmy się funkcjonować w nowym unowocześnionym świecie, ale wciąż pracownicy chcą, by praca nawet w warunkach homeoffice czy w systemie hybrydowym spełniała ich oczekiwania.

Dr Mateusz Grzesiak, zwrócił uwagę, że „Pracownicy w tej chwili najbardziej cenią firmę za odpowiednia atmosferę. Zdecydowana większość ankietowanych podaje, że chce się w firmie dobrze czuć. Zwracają uwagę także na elastyczne godziny pracy oraz na to, by w tych trudnych czasach izolacji, ich pracę zawodową i obowiązki domowe można było oddzielić. Oczywiście nadal ważna jest wysokość zarobków, ale i możliwość wyboru przez pracowników benefitów pozapłacowych”

Trudne czasy wprowadziły zmiany, ale również przyspieszyły proces dostosowania się firm do funkcjonowania szybszym, ale i bardziej zdigitalizowanym świecie.

Zapraszamy do wysłuchania debaty:

Autopromocja
Podwajamy subskrypcje

Kup kwartalną e‑prenumeratę, a my przedłużymy okres Twojej subskrypcji

KUP TERAZ

https://www.capital24tv.pl/kierunek-cyfrowa-transformacja/

Materiał Partnera