Materiał powstał we współpracy z Otodom

Otodom obok działalności stricte biznesowej prowadzi również działania na rzecz profesjonalizacji branży i budowy jej pozytywnego wizerunku wśród konsumentów. Temu służy m.in. Lider Nieruchomości Otodom. Agencje nieruchomości nagrodzone w ubiegłorocznej edycji konkursu zostały zaproszone do współtworzenia Kodeksu Agenta PRO, czyli kompendium wiedzy dla wszystkich agentów, którzy chcą zapewnić swoim klientom najwyższy poziom obsługi. Kodeks, przygotowany we współpracy z ekspertami z wielu dziedzin, to pierwsza tego typu kompleksowa publikacja z punktu widzenia agentów obsługujących kupujących, sprzedających i wynajmujących.

– Kodeks Agenta PRO jest narzędziem, którego rynek nieruchomości potrzebuje dziś bardziej niż kiedykolwiek – zaznacza Iza Ławniczak, członkini zarządu agencji doradczo-badawczej Very Human Services, która współpracowała z Otodom przy tworzeniu Kodeksu Agenta PRO.

– Spowolnienie rynku nieruchomości to czas, który pozwala agentom i pośrednikom przegrupować siły, zweryfikować strategie sprzedażowe i marketingowe oraz wprowadzić nowe rozwiązania. Tym bardziej że rynek, który znaliśmy, przestał istnieć i nie mam złudzeń, że kiedykolwiek wróci. Klienci i ich zachowania się zmieniają. Ludzie stają się bardziej selektywni, coraz częściej wiedzą, za co są skłonni zapłacić, a za co nie. Rynek klienta mamy już w wielu branżach. Kodeks jest narzędziem, które pozwala te zmiany zrozumieć i się do nich przygotować, jego zaletą jest użyteczność, a nawet hiperpraktyczność. Kodeks pokazuje, jak agenci powinni ustalić priorytety w sprzedaży lub marketingu nieruchomości, na bardzo prostej zasadzie: tak warto, a tak nie warto. Nie jest to przy tym zwykły spis praktyk zebranych przez agentów dla agentów. Kodeks, we wszystkich etapach procesów kupowania i sprzedawania, uwzględnia perspektywy zarówno agentów, jak i klientów. To najbardziej klientocentryczne narzędzie dla branży nieruchomości dostępne aktualnie na rynku – podkreśla Iza Ławniczak.

W pracach nad kodeksem brały udział m.in. agencje nagrodzone w konkursie Lider Nieruchomości Otodom 2021. Wśród nich Homfi, któremu szefuje Adam Nowodworski.

– Kodeks Agenta PRO to opracowanie, które pozwoli każdemu agentowi nieruchomości lepiej zrozumieć, w jak ważnych decyzjach swoich klientów uczestniczy oraz jak powinien postępować. Wszystko po to, by klient otrzymał usługi warte swojej ceny i nieruchomość, o której marzy. W Kodeksie zwracamy uwagę na to, jak istotne w pracy agenta jest zrozumienie potrzeb klienta, empatia, elastyczność i przede wszystkim zaangażowanie w obowiązki. Podpowiadamy również, jak dzięki nowoczesnym technikom i narzędziom pracy wywołać efekt „wow” u kupującego i sprzedającego. Wskazujemy dobre praktyki, które powodują, że transakcje na rynku nieruchomości – mimo że często należą do najbardziej wartościowych w życiu naszych klientów – mogą być bezstresowe i kończyć się zawsze partnerskim uściskiem dłoni klienta – mówi Nowodworski.

Materiał powstał we współpracy z Otodom