Jak zaksięgować ulepszenie w obcych środkach trwałych postawionych w stan likwidacji

Środek trwały w formie „ulepszenia obcego środka trwałego” może być przeznaczony do likwidacji. Postawienie takiego środka trwałego w stan likwidacji wymaga podjęcia udokumentowanej decyzji o jego wycofaniu z użytkowania oraz zaprzestania jego ujmowania w ewidencji księgowej.

Publikacja: 06.09.2022 21:31

Jak zaksięgować ulepszenie w obcych środkach trwałych postawionych w stan likwidacji

Foto: Adobe Stock

Zgodnie z art. 3 ust. 1 pkt 15 lit. c ustawy o rachunkowości, ulepszenia w obcych środkach trwałych(użytkowanych na podstawie umowy najmu, dzierżawy, czy leasingu operacyjnego) zaliczane są do środków trwałych. Zgodnie z krajowym standardem rachunkowości nr 11 „Środki trwałe”, wydatki poniesione na ulepszenie obcego środka trwałego stanowią odrębny obiekt środków trwałych jako „ulepszenie obcego środka trwałego” (Wn konto „Środki trwałe w budowie”; Ma różne konta zespołów 1, 2, 3 (np. konto „Rachunki bankowe”; konto „Pozostałe rozrachunki”; konto „Rozliczenie zakupu”) oraz Wn konto „Środki trwałe”; Ma konto „Środki trwałe w budowie”), pod warunkiem jednak, że przedsiębiorstwo sprawuje nad nim kontrolę.

Pozostało 91% artykułu

Treść dostępna jest dla naszych prenumeratorów!

Kontynuuj czytanie tego artykułu w ramach e-prenumeraty Rzeczpospolitej. Korzystaj z nieograniczonego dostępu i czytaj swoje ulubione treści w serwisie rp.pl i e-wydaniu.

Prawo karne
CBA zatrzymało znanego adwokata. Za rządów PiS reprezentował Polskę
Spadki i darowizny
Poświadczenie nabycia spadku u notariusza: koszty i zalety
Podatki
Składka zdrowotna na ryczałcie bez ograniczeń. Rząd zdradza szczegóły
Ustrój i kompetencje
Kiedy można wyłączyć grunty z produkcji rolnej
Sądy i trybunały
Sejm rozpoczął prace nad reformą TK. Dwie partie chcą odrzucenia projektów