- Przedsiębiorca prowadzi pozarolniczą działalność gospodarczą (sklep z obuwiem), a zdarzenia gospodarcze wynikające z tej działalności ewidencjonuje w podatkowej księdze przychodów i rozchodów oraz za pomocą kasy rejestrującej. Przedsiębiorca nie otrzymuje zaliczek. Zdarza się, że w prowadzonej przez przedsiębiorcę działalności dochodzi do błędnego zaewidencjonowania sprzedaży na kasie rejestrującej (np. z błędną stawką VAT czy z błędną datą). Jak w takiej sytuacji przedsiębiorca powinien zaewidencjonować w podatkowej księdze przychodów i rozchodów wpłatę ujętą w kasie fiskalnej z błędem, jeśli z przyczyn technicznych nie ma już możliwości anulowania paragonu na kasie fiskalnej, gdyż przed wykryciem błędu wprowadzone zostały kolejne paragony? Chodzi o sytuacje, gdy sprzedaż udokumentowana jest wyłącznie paragonem fiskalnym, tzn. nie jest do paragonu wystawiana faktura – pyta czytelnik.