Opisywanie rodzinnych podróży w internecie nie jest sposobem na niższy podatek. Tak wynika z interpretacji dyrektora Krajowej Informacji Skarbowej.
Wystąpiła o nią spółka z o.o. prowadząca działalność drukarską. Tworzy i sprzedaje we własnym sklepie internetowym personalizowane wydruki (m.in. mapy) na różne okazje. Spółka chce założyć bloga dla podróżników. Będzie na nim opisywać rodzinne wyjazdy z dziećmi. Na blogu znajdą się recenzje, porady, zdjęcia, filmy. Z osobami, które mają przygotowywać relacje z wyjazdów, spółka podpisze umowy.
Czy wydatki związane z prowadzeniem bloga można rozliczyć w kosztach CIT? Chodzi o zakupy biletów lotniczych, opłaty za wycieczki, noclegi, jedzenie, a także honoraria za redagowanie tekstów.
Czytaj więcej
Publikowanie w internecie tekstów o stylu życia nie pomoże przedsiębiorcy zwiększyć zysków. Fiskus nie widzi związku takiej strony z prowadzoną działalnością gospodarczą.
Spółka twierdzi, że tak. Jej zdaniem blog przyniesie dodatkowe przychody. Zamierza bowiem dzierżawić powierzchnię reklamową, planuje też zamieszczać artykuły sponsorowane. Na stronie mają być również promowane jej produkty. Zamieszczane będą do nich linki, co ma zwiększyć sprzedaż sklepu internetowego.