Czy administrator zawsze musi zrealizować żądanie usunięcia danych osobowych klienta

- Do prowadzonego przeze mnie sklepu internetowego zwrócił się klient, który po dokonanej transakcji zażądał usunięcia wszystkich jego danych. Choćby z punktu widzenia przepisów podatkowych dane tego klienta nie mogą być usunięte. Jak właściwie się zachować wobec takiego żądania? – pyta pani Dominika.

Aktualizacja: 16.02.2020 09:45 Publikacja: 15.02.2020 00:01

Czy administrator zawsze musi zrealizować żądanie usunięcia danych osobowych klienta

Foto: 123RF

Artykuł dostępny tylko dla e-prenumeratorów "Rzeczpospolitej"

Oferta promocyjna
dostęp do treści rp.pl - pakiet plus już od 39 zł za pierwszy miesiąc!

Skorzystaj z unikalnej oferty na dostęp do specjalistycznych treści prawnych i ekonomicznych.

Pakiet rp.pl plus to ekskluzywne treści dla profesjonalistów, skorzystaj z:

  • dostępu do najważniejszych tekstów rp.pl z sekcji: Wydarzenia, Ekonomia, Prawo, Plus Minus;
  • Prawnych treści premium, w tym: tygodników Dobra Firma: Podatki i Księgowość, Dobra Administracja, Rzecz o Prawie, Dobra Firma – Rachunkowość, Dobra Firma - Kadry i Płace, Dobra Firma – Biznes („Biznes w czasie Pandemii Covid19”);
  • serwisu Legislacja;
  • serwisu Wskaźniki i Stawki;

Dostęp do treści rp.pl - PAKIET PLUS nie zawiera wydania elektronicznego „Rzeczpospolitej”, archiwum tekstów, aplikacji mobilnej i raportów dla prenumeratorów.

Podatki
Daj auto po leasingu rodzinie, a unikniesz podatku i składki
Materiał Promocyjny
Zarządzanie projektami budowlanymi
Praca, Emerytury i renty
Polski Ład: praca na zleceniu - kto zyska, a kto straci
Podatki
Masz ponad 135 tys. zł dochodu? Zastanów się nad 19-proc. PIT
Prawo dla Ciebie
Dodatek osłonowy dla niezamożnych - kryteria i wzór wniosku już w Dz.U.
Materiał Promocyjny
COMPLIANCE SUMMIT 2022. Już standard, czy dobra praktyka?
Podatki
Polski Ład: miał być bat na oszustów, a ucierpią uczciwe firmy
Edukacja i wychowanie
Czarnek: nowy przedmiot w szkole od 1 września. Będzie na maturze