Wyzwania dla nowych graczy na rynku medialnym

Od 1 lipca 2020 r. dostawcy usług VOD muszą przekazywać do Polskiego Instytutu Sztuki Filmowej 1,5 proc. osiąganych w Polsce przychodów z tytułu opłat abonamentowych. Czekają ich też inne zmiany.

Publikacja: 01.07.2020 15:45

Wyzwania dla nowych graczy na rynku medialnym

Foto: AdobeStock

Kolejna ustawa mająca zwalczać negatywne skutki dla polskiej gospodarki wywołane wirusem COVID-19 – tzw. tarcza 3.0, wprowadziła m.in. przepis w ustawie o kinematografii poszerzający katalog podmiotów zobowiązanych do opłat na rzecz Polskiego Instytutu Sztuki Filmowej (PISF). Tym razem m.in. do nadawców TV i podmiotów prowadzących kina dołączyły podmioty dostarczające filmy i programy TV w systemie VOD (video on-demand). Chodzi o – niewątpliwie doceniane w czasach wymuszonej izolacji – platformy takie jak Netflix, HBO GO, Player.pl czy Ipla, gdzie użytkownik sam decyduje, co i kiedy chce oglądać. Dostawcy usług VOD muszą od 1 lipca 2020 r. przekazywać na PISF 1,5 proc. osiąganych w Polsce przychodów z tytułu opłat abonamentowych, aby – jak inni gracze na rynku medialnym – wspierać rozwój rodzimej kinematografii.

Pozostało 91% artykułu

Teraz 4 zł za tydzień dostępu do rp.pl!

Kontynuuj czytanie tego artykułu w ramach subskrypcji rp.pl

Na bieżąco o tym, co ważne w kraju i na świecie. Rzetelne informacje, różne perspektywy, komentarze i opinie. Artykuły z Rzeczpospolitej i wydania magazynowego Plus Minus.

Prawo karne
CBA zatrzymało znanego adwokata. Za rządów PiS reprezentował Polskę
Spadki i darowizny
Poświadczenie nabycia spadku u notariusza: koszty i zalety
Podatki
Składka zdrowotna na ryczałcie bez ograniczeń. Rząd zdradza szczegóły
Ustrój i kompetencje
Kiedy można wyłączyć grunty z produkcji rolnej
Sądy i trybunały
Sejm rozpoczął prace nad reformą TK. Dwie partie chcą odrzucenia projektów