Przedsiębiorca, który rozpoczyna działalność, staje przed trudnym zadaniem wybrania odpowiedniej nazwy dla swojej firmy. Bo trafna nazwa, według specjalistów, jest najcenniejszym elementem marki.
- Aż 75 proc. konsumentów przy zakupie produktu kieruje się nazwą marki. Dobra nazwa przekłada się na zyski firmy - mówi Monika Pazik, wykładowca w Warszawskiej Szkole Reklamy, specjalistka od namingu, czyli sztuki tworzenia skutecznych nazw marketingowych.
Nazwa jest elementem identyfikacji firmy, a także najmniejszym i najważniejszym komunikatem, który wyjaśnia, czym firma się zajmuje. Określa również charakter marki. Dlatego warto w nią zainwestować, powierzając jej kreację specjalistom. Zajmują się tym m.in. agencje reklamowe specjalizujące się w budowaniu wizerunku przedsiębiorstw.
- Trzeba pamiętać, że nazwa będzie nam służyć przez lata. Dlatego powinniśmy ją bardzo starannie wybrać. Podobnie jest z logo, ale je łatwiej zmodyfikować niż nazwę - twierdzi Magda Małczyńska-Umeda z warszawskiego studia graficznego Bakalie Visual Art & Design.
Nazwa firmy nie powinna być łudząco podobna do innych. - Panuje nieznośna maniera tworzenia nazw z użyciem słów "eksport-import" albo zaczynających się od "pol" i "euro", jak np. Poltex, Poldrex, Eurokontakt itp. Widziałem nawet tak absurdalną nazwę dla firmy oferującej polskie kebaby, jak Fes-Pol - mówi Łukasz Tylkowski, właściciel agencji reklamowej Grupa Collective.