Nowa dyrektywa unijna: koszty delegowania pracowników za granicę mogą być wyższe

Najpóźniej od 30 lipca br. delegując pracownika za granicę nie wystarczy wypłacać mu minimalnej pensji z kraju przyjmującego. Trzeba będzie zapewnić mu wszystkie obligatoryjne elementy wynagrodzenia obowiązujące w tym państwie.

Publikacja: 04.03.2020 16:15

Nowa dyrektywa unijna: koszty delegowania pracowników za granicę mogą być wyższe

Foto: 123RF

Po ponad 20 latach obowiązywania Dyrektywy 96/71 o delegowaniu pracowników w ramach świadczenia usług, instytucje europejskie uznały konieczność przeprowadzenia oceny, czy ten akt nadal zapewnia właściwą równowagę między koniecznością wspierania swobody świadczenia usług a koniecznością ochrony praw pracowników delegowanych. W wyniku przeprowadzenia ewaluacji w tym zakresie uznano, że na skutek przeobrażeń społeczno-systemowych i niewłaściwych praktyk części przedsiębiorstw delegujących pracowników, konieczne jest podjęcie dodatkowych działań w celu zabezpieczenia jednej z głównych swobód kształtujących Unię Europejską.

Pozostało 91% artykułu

Kontynuuj czytanie tego artykułu w ramach subskrypcji rp.pl

Na bieżąco o tym, co ważne w kraju i na świecie. Rzetelne informacje, różne perspektywy, komentarze i opinie. Artykuły z Rzeczpospolitej i wydania magazynowego Plus Minus.

Prawo karne
Przeszukanie u posła Mejzy. Policja znalazła nieujawniony gabinet
Prawo dla Ciebie
Nowe prawo dla dronów: znikają loty "rekreacyjne i sportowe"
Edukacja i wychowanie
Afera w Collegium Humanum. Wykładowca: w Polsce nie ma drugiej takiej „drukarni”
Edukacja i wychowanie
Rozporządzenie o likwidacji zadań domowych niezgodne z Konstytucją?
Praca, Emerytury i renty
Są nowe tablice GUS o długości trwania życia. Emerytury będą niższe