To zależy od tego, jakich informacji dotyczą. Dokumenty ZUS przechowujemy przez dziesięć lat, a podatkowe przez pięć lat – licząc od końca roku, w którym upłynął termin płatności podatku. Znacznie dłużej, bo aż 50 lat, trzeba przechowywać dokumentację pracowniczą.

Firma może zlecić przechowywanie i archiwizowanie dokumentacji firmie, która się tym trudni.Gdy minie czas, przez jaki dokumenty powinny być przechowywane, należy je zniszczyć.

Nie można jednak przeprowadzić tego w dowolny sposób. Trzeba zrobić to tak, aby nie dało się ustalić tożsamości osoby, której dane dotyczą, czyli zgodnie z przepisami ustawy o ochronie danych osobowych. Za nieprzestrzeganie tych obowiązków grozi odpowiedzialność karna.

[i][b]Podstawa prawna:[/b]

– [link=http://www.rp.pl/aktyprawne/akty/akt.spr;jsessionid=38BD9F914D405EE08A8FB8266E40A845?id=166335]ustawa o ochronie danych osobowych (DzU z 2002 r. nr 101, poz. 926 ze zm.).[/link][/i]