Rosnąca konkurencja w sektorze bankowym wymusza ciągły proces, który ma m.in. doskonalić oferty, komunikację i systemy informatyczne. Firmy mogą wybierać metody finansowania działalności z bardzo szerokiej gamy instrumentów finansowych dostępnych na rynku.
Jednak tym, co istotnie odróżnia niektóre banki od konkurencji jest unikalna wartość dodana, jaką udostępniają swoim klientom wraz kredytem. Jest nią wysoka jakość doradztwa i kompleksowa, stała opieka nad klientem w trakcie współpracy.
Właściwa diagnoza potrzeb
W ofercie banków najwięcej jest kredytów dedykowanych małym i średnim przedsiębiorstwom (MŚP). Należy jednak pamiętać, że kluczem do sukcesu rynkowego każdego podmiotu gospodarczego jest przede wszystkim właściwa diagnoza jego indywidualnych potrzeb.
To oznacza, że bank musi najpierw dobrze poznać daną firmę, by następnie zaproponować jej optymalny model finansowania. Inne wyzwania stoją przed firmą debiutującą na rynku, a inne przed dojrzałą czy innowacyjną. I paradoksalnie, dla przedsiębiorstw przy wyborze banku wcale nie cena jest najważniejsza.
Tym co istotnie wpływa na ich decyzje, oprócz szybkości obsługi jest profesjonalne doradztwo i rzetelność w kontaktach z bankiem. Mając to na uwadze, niektóre banki, jak np. Bank Millennium, przyglądają się sytuacji swoich klientów w kompleksowy sposób, m.in. pod kątem etapu ich rozwoju, specyfiki i skali działalności, organizacji i sposobu zarządzania, rozpoznawalności marki, czy innowacyjności. W celu skonstruowania propozycji najlepszych rozwiązań udostępniają merytoryczne wsparcie doradcy bankowego, który specjalizuje się w obsłudze firm z konkretnego segmentu.