Compliance - Jak przygotować i wdrożyć system zarządzania zgodnością

Wdrożenie systemu compliance to jeden z najważniejszych etapów budowania organizacji funkcjonującej w sposób etyczny i zgodny z prawem. Skuteczne wdrożenie wymaga poznania struktury organizacyjnej, obszarów ryzyka, otoczenia prawnego, czyli zasad odpowiedzialności i praktyk stosowanych w przedsiębiorstwie.

Publikacja: 04.08.2020 16:15

Compliance

Compliance

Foto: AdobeStock

Każda organizacja ma swoje utarte praktyki i procesy, które dopóki nie zostaną ujednolicone i zintegrowane nie mogą stanowić systemu compliance.

Na podstawie analizy obowiązujących w danym podmiocie procedur i stosowanych praktyk należy wypracować rozwiązania dostosowane do realiów biznesu. Biznes powinien uwzględniać w swojej działalności uwarunkowania prawne i unikać rozwiązań „na skróty".

Pozostało 92% artykułu

Teraz 4 zł za tydzień dostępu do rp.pl!

Kontynuuj czytanie tego artykułu w ramach subskrypcji rp.pl

Na bieżąco o tym, co ważne w kraju i na świecie. Rzetelne informacje, różne perspektywy, komentarze i opinie. Artykuły z Rzeczpospolitej i wydania magazynowego Plus Minus.

Prawo karne
CBA zatrzymało znanego adwokata. Za rządów PiS reprezentował Polskę
Spadki i darowizny
Poświadczenie nabycia spadku u notariusza: koszty i zalety
Podatki
Składka zdrowotna na ryczałcie bez ograniczeń. Rząd zdradza szczegóły
Ustrój i kompetencje
Kiedy można wyłączyć grunty z produkcji rolnej
Sądy i trybunały
Sejm rozpoczął prace nad reformą TK. Dwie partie chcą odrzucenia projektów