2) oznaczenie organu, którego działania, bezczynności lub przewlekłego prowadzenia postępowania dotyczy skarga;
3) określenie naruszenia prawa lub interesu prawnego;
4) dowód, że skarżący wezwał właściwy organ do usunięcia naruszenia prawa (gdy jest to konieczne do złożenia skargi).
Badając zaskarżony akt – sąd administracyjny I instancji nie jest związany podniesionymi przez stronę w skardze zarzutami. Tym samym, jeśli we własnym zakresie sąd zidentyfikuje uchybienia poczynione przez organ wydający zaskarżony akt uzasadniające np. jego uchylenie, to uczyni to w wydanym wyroku.
Ostatnia nowelizacja ppsa wprowadziła wyjątek do opisanej powyżej zasady. Zgodnie z nowym art. 57a, w przypadku skarg na pisemną interpretację przepisów prawa podatkowego wydaną w indywidualnej sprawie, które mogą być oparte wyłącznie na zarzucie naruszenia przepisów postępowania, dopuszczeniu się błędu wykładni lub niewłaściwej oceny co do zastosowania przepisu prawa materialnego – sąd administracyjny jest związany zarzutami skargi oraz powołaną podstawą prawną. Oznacza to, że sąd bada prawidłowość interpretacji jedynie w ramach zarzutów zawartych w skardze złożonej przez stronę.
Braki formalne można uzupełnić...
Jeżeli skarga nie może otrzymać biegu na skutek niezachowania ww. warunków formalnych, to strona zostanie wezwana do jej uzupełnienia lub poprawienia w terminie siedmiu dni pod rygorem pozostawienia pisma bez rozpoznania. Dopiero jeżeli strona nie uzupełni lub nie poprawi pisma w terminie, to pismo zostanie pozostawione bez rozpoznania (sąd nie rozpatrzy skargi; na zarządzenie w tym zakresie przysługuje zażalenie).