Content marketing to już znane i popularne narzędzie szeroko opisywane nie tylko w branżowych mediach. Eksperci przewidują, że w 2017 roku dalej będzie postępował wzrost wielkości budżetów przeznaczanych na takie działania co najlepiej świadczy o przydatności tego narzędzia. Z jakich narzędzi można skorzystać, by osiągnąć najlepsze wyniki? Dobrym, a rzadko wykorzystywanym narzędziem jest marketing szeptany.
Content marketing korzysta z wielu form i kanałów. Coraz więcej firm publikuje poradniki, różnego rodzaju artykuły, ebooki czy filmy. Za pomocą firmowego bloga, publikacji w mediach czy na YouTubie firmy starają się dotrzeć do użytkowników i przedstawić im treści, które ich zainteresują. Sam zresztą też prowadzę firmowego bloga (www.contentorganica.pl/blog/), na którym staram się przybliżyć tajniki marketingu w przestępny sposób.
Szeptem do odbiorcy
Kluczowe aspekty content marketingu to jakość tworzonych materiałów, dopasowanie treści do oczekiwań odbiorcy oraz wyjątkowość materiału. Nieważne, z której formy i kanału korzystamy – jeśli chcemy, żeby nasze działania były skuteczne musimy spełnić te warunki.
Content marketing jednak nadal się rozwija, a marketerzy poszukują nowych kanałów i sposobów na jego wykorzystanie. Odrobinę zapomnianym narzędziem content marketingu jest marketing szeptany. Niesłusznie – odpowiednio poprowadzony może przynieść spektakularne efekty.
Wspomniane wyżej warunki dla content marketingu musi spełnić również dobrze prowadzony marketing szeptany. Jednak swoją przydatność często pokazuje przez to, że bardziej angażuje użytkowników w aktywną relację i na bieżąco reaguje na ich potrzeby.