Aby spełnić nowe przepisy o ochronie danych osobowych, które będą w pełni obowiązywać od maja 2018 roku, nie wystarczy kolejny dodatek czy przygotowana „na szybko" nakładka do systemu. Ustawodawca wymaga wbudowania ochrony prywatności w jego architekturę.
Stosowanie założeń koncepcji privacy by design to będzie absolutny obowiązek każdego przedsiębiorcy, zwłaszcza w kontekście zmian w unijnym Rozporządzeniu Ogólnym o Ochronie Danych Osobowych (RODO).
Oznacza to, że założenia dotyczące bezpieczeństwa i ochrony danych klienta muszą być rozważane i wdrażane już na etapie tworzenia koncepcji projektu. Jednym z nowych obowiązków jest właśnie privacy by design. Jest to istotne zwłaszcza dla młodych przedsiębiorstw. Brak proaktywnego działania w tym zakresie może grozić karą do 10 mln euro bądź 2 proc. światowego rocznego obrotu organizacji. Ryzyka tej skali będą unikać inwestorzy, uważniej niż dotąd przyglądając się zastosowanym rozwiązaniom związanym z danymi osobowymi.
A oto zasady, o których musi pamiętać każdy biznesmen:
1. Jeśli do działania twojego produktu nie musisz posiadać danych użytkownika, to ich nie zbieraj – zasada minimalizmu.