Trwają przygotowania do elektronizacji zamówień publicznych. Zgodnie z unijną dyrektywą wszystkie zamówienia będą musiały być prowadzone drogą elektroniczną od 18 października 2018 r. Te udzielane przez rządowe instytucje jeszcze wcześniej – już od 18 kwietnia 2017 r.
Urząd Zamówień Publicznych zaczął już pracę na koncepcją e-platformy dla uczestników przetargów. Jej najważniejszym elementem będzie profil nabywcy, z którego będą mogli nieodpłatnie korzystać wszyscy zamawiający. Pozwoli on na elektroniczną komunikację, np. kontakt z zamawiającym czy składanie dokumentów.
Własny profil
– Profil zostanie przez nas stworzony i udostępniony zamawiającym – zapewnia Arkadiusz Koperski z Urzędu Zamówień Publicznych. – Jeśli jednak zamawiający będzie chciał mieć własny profil nabywcy, będzie mógł to zrobić. Wtedy będzie miał odpowiednie obowiązki związane z elektronicznym przesyłaniem danych z prowadzonych postępowań – dodaje Koperski.
Anita Wichniak-Olczak, rzecznik prasowy Urzędu Zamówień Publicznych, podkreśla, że prace nad nowymi rozwiązaniami dotyczącymi elektronizacji ciągle trwają.
– Dlatego mogą jeszcze następować zmiany w proponowanych dzisiaj rozwiązaniach. W ramach uzgodnień skierowano do UZP uwagi – zaznacza Wichniak-Olczak.