Temat obowiązku włączenia kamerki w trakcie pracy zdalnej powrócił za sprawą orzeczenia holenderskiego sądu (Rechtbank Zeeland-West-Brabant w Tilburgu, wyrok z 28 września 2022 r., nr sprawy: 10072897 AZ VERZ 22-61). Rozpatrywał on sprawę telemarketera, który z uwagi na odmowę włączenia kamerki w trakcie całodziennego szkolenia został zwolniony ze skutkiem natychmiastowym za „odmowę świadczenia pracy” oraz „niesubordynację”.
Amerykańska spółka, dla której pracował, wymagała, aby przez cały czas trwania szkolenia pracownicy udostępniali swój ekran i mieli włączoną kamerkę. Pracownik uzasadnił swoją odmowę dyskomfortem i naruszeniem jego prawa do prywatności. Uważał, że jest to działanie nieproporcjonalne, a monitorowanie jego czynności i tak odbywało się za pomocą udostępnionego ekranu. W odpowiedzi spółka argumentowała, że włączona kamerka nie różni się niczym od zwykłej obserwacji pracowników przez menedżera w środowisku biurowym.