Regulamin wykonywania pracy zdalnej – ułatwienie czy wyzwanie

Zasady wykonywania pracy na odległość będzie można ustalić na kilka sposobów, zależnie od wielkości zakładu pracy i potrzeb pracodawcy. Niezależnie od wybranego trybu wdrożenia tych reguł, ich treść będzie bardzo podobna.

Publikacja: 26.10.2022 18:43

Regulamin wykonywania pracy zdalnej – ułatwienie czy wyzwanie

Foto: Adobe Stock

Zgodnie z procedowaną w Sejmie nowelizacją kodeksu pracy, domyślnym trybem działania będzie wdrażanie zasad wykonywania pracy zdalnej w porozumieniu zawieranym między pracodawcą i zakładową organizacją związkową (względnie kilkoma takimi organizacjami). W razie jej braku – co często ma miejsce – pracodawca będzie ustalać te zasady w regulaminie wykonywania pracy zdalnej, po wcześniejszej konsultacji jego treści z przedstawicielami pracowników wyłonionymi w trybie przyjętym w firmie.

Pozostało 96% artykułu

Treść dostępna jest dla naszych prenumeratorów!

Kontynuuj czytanie tego artykułu w ramach e-prenumeraty Rzeczpospolitej. Korzystaj z nieograniczonego dostępu i czytaj swoje ulubione treści w serwisie rp.pl i e-wydaniu.

Prawo karne
CBA zatrzymało znanego adwokata. Za rządów PiS reprezentował Polskę
Spadki i darowizny
Poświadczenie nabycia spadku u notariusza: koszty i zalety
Podatki
Składka zdrowotna na ryczałcie bez ograniczeń. Rząd zdradza szczegóły
Ustrój i kompetencje
Kiedy można wyłączyć grunty z produkcji rolnej
Sądy i trybunały
Sejm rozpoczął prace nad reformą TK. Dwie partie chcą odrzucenia projektów