Błędy w świadectwie pracy mogą być kosztowne

Gdy nieprawidłowe informacje w świadectwie pracy powodują, że były pracownik nie może zdobyć pracy albo otrzymywał zaniżone świadczenia z ZUS, może on żądać odszkodowania. O ile wnioskował o sprostowanie tego dokumentu.

Publikacja: 22.12.2021 07:26

Błędy w świadectwie pracy mogą być kosztowne

Foto: Adobe Stock

Wydanie pracownikowi świadectwa pracy po ustaniu stosunku pracy jest podstawowym obowiązkiem pracodawcy, który to obowiązek ciąży na nim niezależnie od przyczyn zakończenia z pracownikiem współpracy.

Pracodawca powinien wydać pracownikowi świadectwo pracy w dniu, w którym nastąpiło ustanie stosunku pracy, tj. w ostatnim dniu okresu obowiązywania umowy o pracę, chyba że zamierza zawrzeć z nim kolejną umowę o pracę w ciągu 7 dni od dnia rozwiązania lub wygaśnięcia stosunku pracy. Tym samym konieczność wydania tego dokumentu nie jest uzależniona od złożenia przez pracownika wniosku w tym zakresie.

Pozostało 89% artykułu

Treść dostępna jest dla naszych prenumeratorów!

Kontynuuj czytanie tego artykułu w ramach e-prenumeraty Rzeczpospolitej. Korzystaj z nieograniczonego dostępu i czytaj swoje ulubione treści w serwisie rp.pl i e-wydaniu.

Nieruchomości
Trybunał: nabyli działkę bez zgody ministra, umowa nieważna
Materiał Promocyjny
Wykup samochodu z leasingu – co warto wiedzieć?
Praca, Emerytury i renty
Czy każdy górnik może mieć górniczą emeryturę? Ważny wyrok SN
Prawo karne
Kłopoty żony Macieja Wąsika. "To represje"
Sądy i trybunały
Czy frankowicze doczekają się uchwały Sądu Najwyższego?
Materiał Promocyjny
Jak kupić oszczędnościowe obligacje skarbowe? Sposobów jest kilka
Sądy i trybunały
Łukasz Piebiak wraca do sądu. Afera hejterska nadal nierozliczona