Innowacyjne i indywidualne rozwiązania 

Z najnowszego raportu płacowego 2022 przygotowanego przez firmę Hays wynika, że już 4 na 10 pracowników nie jest zadowolonych z benefitów, jakie oferują ich pracodawcy. Oznacza to, że firmy na próżno wydają pieniądze, inwestując na nieatrakcyjne rozwiązania, które wcale nie przyciągają kandydatów.

Z tego powodu coraz więcej przedsiębiorstw szuka coraz bardziej nietypowych rozwiązań, które mogą uatrakcyjnić wizerunek pracodawcy w oczach obecnych i przyszłych pracowników. 

Osobisty asystent dla każdego

Usługa concierge’a, czyli osobistego asystenta, który pomaga w załatwianiu osobistych spraw - od tych najbardziej błahych po najbardziej nietypowe i czasochłonne - znana była dotąd wyłącznie posiadaczom platynowych kart kredytowych czy bywalcom najbardziej luksusowych hoteli. Nie każdy jednak wie, że to coraz popularniejszy benefit pozapłacowy, jaki firmy oferują swoim pracownikom. Układ jest prosty - pracodawca zapewnia każdemu pracownikowi określoną pulę godzin pomocy asystenta w miesiącu, za które pracownik nie płaci. W ramach tej usługi pracownik może zlecić concierge’owi zrobienie zakupów, odebranie butów od szewca, zawiezienie samochodu do warsztatu, opiekę nad zwierzęciem albo wyszukanie ofert i pomoc w zorganizowaniu wakacji lub przyjęcia urodzinowego dla dziecka. Pracownik ponosi wyłącznie koszt zakupów lub zrealizowanych z pomocą asystenta usług.  . 

Wygodne biuro i elastyczny model pracy to też benefit

Pandemia przyzwyczaiła nas do pracy zdalnej oraz hybrydowej do tego stopnia, że wielu kandydatów nie chce brać udziału w rekrutacjach, w których pracodawca oczekuje pracy stacjonarnej lub narzuca sztywne zasady pracy hybrydowej. Jak się jednak okazuje, odpowiednio nakreślona strategia workplace’u w połączeniu z właściwie przeprojektowaną i wyposażoną przestrzenią biurową mogą stanowić magnes dla kandydatów. 

Według różnych badań, w tym prowadzonych przez firmę Sodexo, pracę hybrydową preferuje ponad połowa pracowników, a tylko 2 na 10 oczekuje możliwości pracy w pełni zdalnej. Jednocześnie ponad 80% pracowników deklaruje, że oczekuje elastyczności i możliwości samodzielnego zarządzania modelem pracy. Okazuje się zatem, że wielu pracowników chce mieć możliwość korzystania z biura, najlepiej wyposażonego w technologie dostosowane do mieszanego modelu pracy oraz zapewniającego wygody i rozwiązania, których nie znajdą we własnym domu lub mieszkaniu. 

Paradoksalnie wielu pracowników - np. tych z małymi dziećmi - “ucieka” do biura, aby móc popracować w ciszy i skupieniu. Inni zaś traktują je jako przestrzeń do zacieśniania więzi z kolegami i miejsce kreatywnej współpracy. Są też tacy, którzy nie dysponują w domu odpowiednio wygodnym “kątem do pracy” i za namową obolałego kręgosłupa zamieniają kanapę lub krzesło w kuchni na ergonomiczny fotel i biurko o regulowanej wysokości z dużym monitorem i stacją dokującą, które zapewnia im pracodawca w biurze. 

Dlatego najlepsi pracodawcy na rynku dzielą obecnie swoje biura na strefy umożliwiające zarówno warunki do pracy w ciszy, pracy indywidualnej, pracy wirtualnych zespołach, jak i kreatywnej i nieformalnej współpracy czy integracji. Ale to nie koniec. W nowoczesnych biurach projektowanych po pandemii króluje ergonomia, panuje nieformalna, wręcz domowa atmosfera, w częściach wspólnych pojawiają się wygodne kanapy, szezlongi i fotele oraz mnożą się pomieszczenia do jogi, relaksu, drzemek, medytacji, sale zabaw, tężnie solankowe czy mini siłownie czy mini biblioteki. Wszystko z myślą o jak najwyższym komforcie pracowników i zaspokajaniu różnorakich potrzeb, niekoniecznie ściśle związanych z pracą. Tego typu usługi oferuje m.in firma Sodexo.

Employee experience przede wszystkim

Nadal jednak wiele firm obawia się wprowadzać tak daleko idące zmiany. Przede wszystkim w obawie o to, czy taka inwestycja faktycznie wywrze wymierny, pozytywny wpływ na pracowników. 

W tym wypadku odpowiedzi warto poszukać u źródła i zapytać o to samych zainteresowanych oraz zadbać o odpowiednią komunikację z pracownikami.  Wydanie milionów na biurowe spa może brzmieć świetnie, ale jeśli nikt z niego nie skorzysta, trudno nazywać je benefitem. Jeśli chcesz mieć pewność, że zaproponowane rozwiązania będą praktyczne i znajdą uznanie w oczach pracowników, skorzystaj z usług firm, które zajmują się doradztwem w zakresie tworzenia strategii workplace i mają doświadczenie zarówno w projektowaniu, jak i zarządzaniu przestrzeni biurowych. Wówczas będziesz mieć pewność, że projekt od początku (rozpoznania potrzeb) do momentu realizacji i późniejszego utrzymania takiej powierzchni będzie spełniał faktyczne potrzeby i będzie pracował na reputację twojej firmy jako najlepszego pracodawcy. 

Materiał Promocyjny