Czy można ująć w kosztach wydatki z okresu zawieszenia działalności

Zawieszenie działalności gospodarczej nie zwalnia z prowadzenia podatkowej księgi przychodów i rozchodów. Poniesione wówczas koszty i przychody rozlicza się w zeznaniu rocznym – mówi Paulina Janosz, starsza księgowa w GOBS.

Aktualizacja: 22.03.2020 19:37 Publikacja: 22.03.2020 00:01

Czy można ująć w kosztach wydatki z okresu zawieszenia działalności

Foto: Adobe Stock

Czytelniczka „Rz" zawiesiła na trzy miesiące prowadzenie jednoosobowej działalności gospodarczej. Czy w okresie zawieszenia może nadal ujmować koszty w podatkowej księdze przychodów i rozchodów? Jeśli tak, to jakie?

Jeśli przedsiębiorca zdecyduje się zawiesić działalność, to nadal będzie mógł ujmować w kosztach podatkowych te wydatki, które są związane z zabezpieczeniem lub zachowaniem źródła przychodów. Są to najczęściej: przedłużane bądź zawierane nowe polisy ubezpieczenia majątkowego; usługi ochrony mienia; koszty usuwania skutków awarii; wykonywane niecierpiące zwłoki remonty; raty leasingowe; czynsz najmu; opłaty za media; opłaty za użytkowanie wieczyste; opłaty bankowe; abonament telefoniczny z wyłączeniem jednak opłat za wykonane rozmowy, chyba że wiązały się z zabezpieczeniem lub zachowaniem źródła przychodów.

Pozostało 83% artykułu

Teraz 4 zł za tydzień dostępu do rp.pl!

Kontynuuj czytanie tego artykułu w ramach subskrypcji rp.pl

Na bieżąco o tym, co ważne w kraju i na świecie. Rzetelne informacje, różne perspektywy, komentarze i opinie. Artykuły z Rzeczpospolitej i wydania magazynowego Plus Minus.

ZUS
ZUS przekazał ważne informacje na temat rozliczenia składki zdrowotnej
Materiał Promocyjny
Wykup samochodu z leasingu – co warto wiedzieć?
Prawo karne
NIK zawiadamia prokuraturę o próbie usunięcia przemocą Mariana Banasia
Aplikacje i egzaminy
Znów mniej chętnych na prawnicze egzaminy zawodowe
Prawnicy
Prokurator Ewa Wrzosek: Nie popełniłam żadnego przestępstwa
Prawnicy
Rzecznik dyscyplinarny adwokatów przegrał w sprawie zgubionego pendrive'a