Sponsoring to forma reklamy, a zwiększenie popularności firmy może mieć wpływ na wzrost jej przychodów. Tak wynika z interpretacji dyrektora Krajowej Informacji Skarbowej.
Wystąpił o nią przedsiębiorca prowadzący jednoosobową działalność gospodarczą. Zajmuje się telekomunikacją bezprzewodową. Podpisał umowę sponsoringu z trzecioligową męską drużyną siatkarską. Finansuje zakup strojów, sprzętu, opiekę medyczną, transport na mecze, opłaty rejestracyjne, licencyjne i sędziowskie, wynagrodzenie trenera. W zamian za to drużyna przyjęła nazwę jego przedsiębiorstwa. Na koszulkach widnieje jego logo. Nazwa sponsora jest też podawana w wywiadach w mediach oraz na portalu społecznościowym.
Czytaj też:
Logo na koszulce sportowca sponsor zaliczy do kosztów podatkowych
Przedsiębiorca twierdzi, że te działania przyczyniają się do rozpowszechniania wizerunku firmy, jej promocji i rozpoznawalności. Dzięki informacjom o świadczonych usługach pozyskuje kolejnych klientów. Reklama pomaga też w utrzymaniu stałych kontrahentów. Dlatego chce zaliczyć ponoszone wydatki do kosztów uzyskania przychodów.