Wejście w życie pakietu tzw. quick fixes (implementacji dyrektywy Rady (UE) 2018/1910) sprawiło, że przedsiębiorcy mają problem z ustaleniem prawidłowego sposobu opodatkowania swoich dostaw. Konsekwencje błędu mogą być znaczące, gdyż grozi za to utrata prawa do zerowej stawki VAT. Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej wyjaśnił w interpretacji z 17 sierpnia 2020 r. (0114-KDIP1-2.4012.277.2020.1.ŁN), że firmy nadal mogą dokumentować swoje dostawy według zasad określonych w ustawie o VAT.
Sprawa dotyczyła spółki produkującej elementy wyposażenia wnętrz samochodów osobowych, która ma siedzibę działalności gospodarczej w Polsce, jest zarejestrowanym czynnym podatnikiem VAT oraz podatnikiem VAT UE. Spółka dokonuje wewnątrzwspólnotowych dostaw towarów (WDT) na rzecz nabywców z innych państw członkowskich posiadających właściwy i ważny numer identyfikacyjny VAT UE. Nabywcy podają spółce swój numer VAT UE przed powstaniem obowiązku podatkowego z tytułu WDT. Zwykle jest to umieszczenie tego numeru na fakturze dokumentującej daną transakcję.