Prezent z logo to reklama albo reprezentacja

O podatkowej kwalifikacji przekazanego klientowi upominku decyduje jego wartość oraz to, czy jest on wręczany wszystkim, czy tylko wybranym, szczególnym kontrahentom firmy.

Publikacja: 18.03.2015 06:30

Prezent z logo to reklama albo reprezentacja

Foto: www.sxc.hu

- Spółka z o.o. przekazuje obecnym i potencjalnym klientom gadżety reklamowe (o wartości 20–30 zł brutto, m.in. długopisy, kubki, latarki, kalendarze, notesy, naklejki na szyby, flagi, pendrive'y, koszulki, kurtki, breloki, torby). Ponadto wybranym klientom, w szczególności kierownictwu współpracujących firm, przekazuje prezenty o wartości brutto od 200 zł do 1000 zł, m.in.: markowe pióra, zegarki, torby, portfele, jedwabne krawaty. Wszystkie gadżety reklamowe i większość prezentów są opatrzone logo spółki. Czy wydatki na nabycie tych gadżetów i upominków spółka może zaliczyć do kosztów uzyskania przychodów? – pyta czytelniczka.

Pozostało 93% artykułu

Teraz 4 zł za tydzień dostępu do rp.pl!

Kontynuuj czytanie tego artykułu w ramach subskrypcji rp.pl

Na bieżąco o tym, co ważne w kraju i na świecie. Rzetelne informacje, różne perspektywy, komentarze i opinie. Artykuły z Rzeczpospolitej i wydania magazynowego Plus Minus.

ZUS
ZUS przekazał ważne informacje na temat rozliczenia składki zdrowotnej
Materiał Promocyjny
Wykup samochodu z leasingu – co warto wiedzieć?
Prawo karne
NIK zawiadamia prokuraturę o próbie usunięcia przemocą Mariana Banasia
Aplikacje i egzaminy
Znów mniej chętnych na prawnicze egzaminy zawodowe
Prawnicy
Prokurator Ewa Wrzosek: Nie popełniłam żadnego przestępstwa
Prawnicy
Rzecznik dyscyplinarny adwokatów przegrał w sprawie zgubionego pendrive'a