Jak rozliczyć przychody z umowy barterowej na reklamę w internecie

W praktyce obrotu gospodarczego często dochodzi do bezgotówkowej wymiany towarów i usług. W szczególności dotyczy to usług reklamowych świadczonych przez osoby aktywne w internecie – blogerów, vlogerów, influencerów, którzy otrzymują określony produkt na własność w zamian za to, że będą go reklamować na swoich stronach internetowych. Jak powinno wyglądać rozliczenie takich transakcji na gruncie podatków dochodowych?

Publikacja: 03.11.2020 17:45

Jak rozliczyć przychody z umowy barterowej na reklamę w internecie

Foto: Adobe Stock

W dzisiejszym świecie internetowa blogosfera rozrosła się do niebotycznych rozmiarów i niemal w każdej dziedzinie życia można znaleźć kogoś, kto jest ekspertem w danym temacie i w Internecie dzieli się swoimi przemyśleniami i udziela rad. Często przy tym poleca określone produkty lub narzędzia. Dla producentów jest to więc szansa na dodatkową reklamę. Taka współpraca może odbywać się bezgotówkowo i dotyczyć zarówno rzeczy jednorazowego lub codziennego użytku, jak i przedmiotów, które należy uznać za środki trwałe. Relacje takie mogą być zawiązane między przedsiębiorcami, ale także z osobą fizyczną nieprowadzącą działalności gospodarczej.

Pozostało 92% artykułu

Treść dostępna jest dla naszych prenumeratorów!

Kontynuuj czytanie tego artykułu w ramach e-prenumeraty Rzeczpospolitej. Korzystaj z nieograniczonego dostępu i czytaj swoje ulubione treści w serwisie rp.pl i e-wydaniu.

Zawody prawnicze
Korneluk uchyla polecenie Święczkowskiego ws. owoców zatrutego drzewa
Zdrowie
Mec. Daniłowicz: Zły stan zdrowia myśliwych nie jest przyczyną wypadków na polowaniach
Nieruchomości
Odszkodowanie dla Agnes Trawny za ziemię na Mazurach. Będzie apelacja
Sądy i trybunały
Wymiana prezesów sądów na Śląsku i w Zagłębiu. Nie wszędzie Bodnar dostał zgodę
Sądy i trybunały
Rośnie lawina skarg kasacyjnych do Naczelnego Sądu Administracyjnego