Wynajem trzech mieszkań nie musi być biznesem

Podatnik sam decyduje, czy majątek jest prywatny, czy chce założyć firmę i rozliczać przychody z wynajmu mieszkań jak przedsiębiorca.

Publikacja: 02.10.2023 02:00

Wynajem trzech mieszkań nie musi być biznesem

Foto: Adobe Stock

Tak wynika z interpretacji dyrektora Krajowej Informacji Skarbowej z 15 września 2023 r. (0114- KDIP3-2.4011.646.2023.4.MR).

Wystąpiła o nią kobieta, która wynajmuje dwa mieszkania. Nabyła trzecie i zamierza podpisać umowę z operatorem, który świadczy usługi krótkotrwałego zakwaterowania. Zajmie się on obsługą apartamentu: zamieści ogłoszenia, przygotuje lokal do udostępnienia, zadba o czystość, znajdzie gości, wystawi dla nich rachunki. Właścicielka dostanie od operatora czynsz uzależniony od przychodów. Za każdy miesiąc otrzyma rozliczenie określające liczbę dni, w których lokal był udostępniony gościom, oraz stawki dzienne. Na podstawie tego rozliczenia będzie wystawiać fakturę, której wartość będzie pomniejszona o koszty zarządu nieruchomością oraz prowizję operatora. Zostanie również ustalona minimalna kwota czynszu za miesięczny wynajem nieruchomości. Z umowy zawartej z operatorem wynika, że lokal zostanie mu przekazany w celu wynajmu krótkoterminowego. Operator nie może go wykorzystywać w inny sposób.

Treść dostępna jest dla naszych prenumeratorów!

Zamów w promocji 99 zł za pierwszy miesiąc, każdy kolejny w cenie 219zł

Korzystaj z nieograniczonego dostępu m.in. do artykułów, raportów prawnych i ekonomicznych, specjalistycznych rankingów a także weekendowego wydania „Plus Minus”.
Możesz zrezygnować w każdej chwili.

Prawo dla Ciebie
Koniec abonamentu RTV. Ma go zastąpić opłata w wysokości 8-9 zł miesięcznie
Prawo karne
Prezydent Andrzej Duda ułaskawił prawicowego publicystę
Konsumenci
TSUE orzekł na korzyść frankowiczów. Co ten wyrok oznacza dla banków
Prawo dla Ciebie
Sąd rozstrzygnie spór między córką i wdową po Grzegorzu Ciechowskim
Zawody prawnicze
Adwokatura przyjęła nowe zasady wykonywania zawodu. Zmiany w etyce i zastępstwach
Materiał Promocyjny
Sztuczna inteligencja zmienia łańcuchy dostaw w okresach wysokiego popytu