W piątek Naczelny Sąd Administracyjny (NSA) przesądził ważną kwestię dla obowiązującego od 2019 r. ograniczenia w rozliczaniu kosztów podatkowych dla aut.
Sprawa dotyczyła spółki z branży energetycznej.
We wniosku o interpretację podała, że rozwija też drugi filar działalności. I od końca 2018 r. umożliwia swoim klientom zawarcie szeregu umów związanych z używaniem samochodów osobowych, w tym leasingu oraz najmu długo- i krótkoterminowego.
Auta używane do działalności podlegają ubezpieczeniu AC, OC, NW i GAP. Ostatnie to ubezpieczenie specjalne, od utraty wartości pojazdu w przypadku szkody całkowitej, np. kradzieży czy zniszczenia. GAP stanowi uzupełnienie polisy AC i pozwala otrzymać dodatkowe odszkodowanie, które pokrywa różnicę między sumą, za jaką auto kupiono, wyleasingowano czy wynajęto, a wypłaconym z AC, które jest określane na podstawie aktualnej wartości rynkowej.
Czytaj więcej
Przedsiębiorca może rozliczyć raty za auto, nawet jeśli jeździ nim nie tylko w celach zawodowych.