Odświeżony wystrój biura zredukuje poziom stresu pracowników i natchnie ich nową energią. Ta argumentacja nie przekonała skarbówki, która nie zgodziła się na rozliczenie wydatków na aranżację pomieszczeń w podatkowych kosztach.
O interpretację wystąpiła spółka działająca w branży informatycznej. Zatrudnia programistów, którzy pracują w biurze. Chce odświeżyć jego wygląd, co ma natchnąć pracowników nową energią i ochronić przed wypaleniem zawodowym.
Spółka nawiązała współpracę ze specjalistycznym podmiotem, który ma przeprowadzić cały proces. Zacznie od wywiadu w sprawie potrzeb pracowników. Następnie zrobi rekonesans powierzchni, inwentaryzację fotograficzną oraz test, którego wynikiem będzie opracowanie wspólnych preferencji wizualnych. Kolejny krok to dopasowanie odpowiednich kolekcji prac artystycznych z takich dziedzin jak malarstwo, grafika, rzeźba bądź fotografia. Spółka będzie mogła taką kolekcję wynajmować.
Czytaj więcej
Firma może rozliczyć w podatkowych kosztach wydatki na fundowane pracownikom oraz ich rodzinom pakiety medyczne, karnety sportowe, smakołyki i upominki.
Wykonawca przedstawi też swoje rekomendacje dotyczące doboru dodatkowych czynników wpływających na atmosferę w biurze, takich jak zapach czy rośliny. Na koniec zamontuje wybrane elementy wyposażenia. Sposób aranżacji biura będzie okresowo weryfikowany i dostosowywany do potrzeb załogi.