Koń to skuteczny i tani nośnik reklamy firmy. Ten argument nie przekonał skarbówki, która nie zgodziła się na rozliczenie wydatków na wierzchowca w podatkowych kosztach spółki.
O interpretację wystąpiła spółka z o. o. działająca w branży farmaceutycznej. Specjalizuje się w sprzedaży badań diagnostycznych. Stara się dotrzeć ze swoją ofertą do jak najszerszego kręgu odbiorców. W tym celu wykorzystuje różne formy reklamy.
Jeden ze sposobów na promocję swoich usług to prezentowanie marki na wydarzeniach sportowych. W tym celu spółka kupiła konia, który ma występować na zawodach. Będzie obrandowany oznaczeniami marki, znajdą się one m.in. na czapraku oraz stroju jeźdźca. Relacje z zawodów mają się ukazywać w mediach społecznościowych (Instagram, Facebook).
Czy wydatki na zakup konia, jego utrzymanie, treningi, uczestnictwo w zawodach, a także firmowe oznaczenia można zaliczyć do podatkowych kosztów?
Czytaj więcej
Do wydatków związanych z zakupem zwierzęcia, które jest wykorzystywane w prowadzonej działalności gospodarczej, nie stosuje się przepisów dotyczących nabycia środków trwałych.