Wydatki na transport są kosztem zlecającego wysyłkę

Zwrot wydatków poniesionych na przesyłkę pocztową lub kurierską, przekazany sprzedawcy towaru, może być udokumentowany wystawioną przez niego notą księgową i na tej podstawie ujęty w podatkowej księdze.

Publikacja: 27.02.2022 10:10

Wydatki na transport są kosztem zlecającego wysyłkę

Foto: Adobe Stock

Gdy klient kupuje towar bezpośrednio w sklepie lub poprzez aukcje, automatycznie udziela sprzedającemu pełnomocnictwa (jednorazowe zawarcie umowy z firmą realizującą odpłatną dostawę zamówionych towarów) na nadanie przesyłki w imieniu i na koszt kupującego. Wtedy koszt przesyłki jest przeniesiony na klienta i nie generuje przychodu. Zapis o przesyłce nie widnieje też na fakturze/rachunku. A jeżeli kupujący udzielający pełnomocnictwa jest przedsiębiorcą, to czy może ująć wydatek za przesyłkę w kosztach? Co będzie dla niego dowodem księgowym i jak ma go ująć w podatkowej księdze przychodów i rozchodów? – pyta czytelnik.

Pozostało 94% artykułu

Treść dostępna jest dla naszych prenumeratorów!

Kontynuuj czytanie tego artykułu w ramach e-prenumeraty Rzeczpospolitej. Korzystaj z nieograniczonego dostępu i czytaj swoje ulubione treści w serwisie rp.pl i e-wydaniu.

Prawo karne
Przeszukanie u posła Mejzy. Policja znalazła nieujawniony gabinet
Prawo dla Ciebie
Nowe prawo dla dronów: znikają loty "rekreacyjne i sportowe"
Edukacja i wychowanie
Afera w Collegium Humanum. Wykładowca: w Polsce nie ma drugiej takiej „drukarni”
Edukacja i wychowanie
Rozporządzenie o likwidacji zadań domowych niezgodne z Konstytucją?
Praca, Emerytury i renty
Są nowe tablice GUS o długości trwania życia. Emerytury będą niższe