Pies stanowi jeden z kluczowych, niezwykle istotnych elementów służących do zabezpieczenia źródła przychodów. Ten argument przekonał skarbówkę do wydania pozytywnej interpretacji w sprawie rozliczenia w podatkowych kosztach firmy wydatków na czworonoga.
Wystąpił o nią właściciel biura księgowego, które prowadzi w domku jednorodzinnym. Przechowuje w nim ważne dokumenty, sprzęt komputerowy, specjalistyczne oprogramowanie. W czasie wyjazdów do klientów dom zostaje bez opieki, a działka, na której stoi, jest nieogrodzona i sąsiaduje z lasem. Księgowy obawia się włamania i utraty cennych, związanych z prowadzeniem biura rzeczy. Dlatego kupił psa rasy boerboel.
Czytaj więcej
Niepełnosprawny przedsiębiorca może odliczyć od dochodu wydatki na cele rehabilitacyjne, m.in. na utrzymanie psa, który ułatwia tej osobie aktywne uczestnictwo w życiu społecznym.
Czy nadaje się do chronienia biura? Zgodnie z portalem psy.pl jest to osobnik krzepki i masywny, doskonały stróż i dobry obrońca. Księgowy też tak uważa, dodatkowo chce mu wykupić specjalistyczne szkolenie. Pies nauczy się na nim prawidłowej oceny niebezpiecznych sytuacji oraz właściwych reakcji.
Czy wydatki na czworonoga można rozliczyć w podatkowych kosztach? Właściciel biura kupił go za 5 tys. zł, miesięcznie płaci około 300 zł na jego utrzymanie. Opłata za każdy etap kursu (planuje dwa) wynosi 2,4 tys. zł.