Czy przedsiębiorca, który zapewnia załodze przekąski i napoje, musi sprawdzać przy ich wydawaniu, jaką umowę ma ich konsument? Rok temu skarbówka uważała, że tak. Teraz zmieniła zdanie. Zgadza się na rozliczenie w podatkowych kosztach firmy wydatków na jedzenie zarówno dla etatowców, jak i współpracowników na innych kontraktach.
Spójrzmy na interpretację dotyczącą spółki zajmującej się sprzedażą pasz dla zwierząt. Ma pracowników, współpracuje też z osobami prowadzącymi własne firmy, tzw. samozatrudnionymi. Zapewnia im wodę, herbatę, kawę, soki, ciastka, paluszki i owoce. Produkty są dostępne w biurze, można z nich korzystać bez ograniczeń.
Czy wydatki na przekąski i napoje są podatkowym kosztem? Spółka twierdzi, że tak. Argumentuje, że poczęstunek daje komfort pracy, co ma przełożenie na dobre wyniki biznesowe. Zadowolona załoga dobrze wykonuje swoje zadania, dzięki czemu firma uzyskuje wyższe przychody.
Czytaj więcej
Spółka rozliczy w podatkowych kosztach nagrody wypłacone załodze za dobre wyniki finansowe.
Co na to fiskus? Przyznał, że tworzenie przyjaznej atmosfery oraz dbałość o załogę przekłada się na większą efektywność pracy. Skutkiem takich działań są wyższe przychody. Oznacza to, że wydatki na udostępniane pracownikom i współpracownikom artykuły spożywcze można rozliczyć w podatkowych kosztach.