Strony muszą zaakceptować przyczyny korekty

W przypadku zwrotu zakupionego towaru dochodzi do zmiany podstawy opodatkowania. Strony transakcji powinny udokumentować tę okoliczność, np. poprzez spisanie protokołu przyjęcia oddawanych produktów.

Publikacja: 12.09.2021 11:46

Strony muszą zaakceptować przyczyny korekty

Foto: Adobe Stock

Podatnicy VAT mają obowiązek wystawiania faktur dokumentujących sprzedaż towarów i usług dokonywanych na rzecz innego podatnika VAT. W praktyce zdarzają się jednak zwroty towarów, błędy i pomyłki w fakturach, które nie zawsze wiadomo jak poprawić.

Przykład

Pozostało 95% artykułu

Treść dostępna jest dla naszych prenumeratorów!

Kontynuuj czytanie tego artykułu w ramach e-prenumeraty Rzeczpospolitej. Korzystaj z nieograniczonego dostępu i czytaj swoje ulubione treści w serwisie rp.pl i e-wydaniu.

Sądy i trybunały
Łukasz Piebiak wraca do sądu. Afera hejterska nadal nierozliczona
Praca, Emerytury i renty
Czy każdy górnik może mieć górniczą emeryturę? Ważny wyrok SN
Prawo karne
Kłopoty żony Macieja Wąsika. "To represje"
Sądy i trybunały
Czy frankowicze doczekają się uchwały Sądu Najwyższego?
Materiał Promocyjny
Jak kupić oszczędnościowe obligacje skarbowe? Sposobów jest kilka
Sądy i trybunały
Rośnie lawina skarg kasacyjnych do Naczelnego Sądu Administracyjnego