Jaki podatek zapłaci pracownik zagraniczny oddelegowany do Polski

Nierezydenci uzyskujący z zagranicy dochody z pracy wykonywanej w naszym kraju, którym wynagrodzenie nie jest wypłacane przez zakład lub stałą placówkę zatrudniającego ich podmiotu, muszą sami rozliczać się z polskim fiskusem.

Publikacja: 12.09.2021 12:39

Jaki podatek zapłaci pracownik zagraniczny oddelegowany do Polski

Foto: Tomasz Zajda

Polskie podmioty z branży HR lub polscy przedsiębiorcy, do których delegowani są pracownicy zagranicznych firm, mogą obsługiwać pod względem kadrowo – płacowym zagranicznych pracowników delegowanych do pracy na terytorium Polski. W takim przypadku polskie podmioty często mają problem z określeniem skutków podatkowych i zasad rozliczeń podatku dochodowego od osób fizycznych. Warto zatem wyjaśnić na jakich zasadach powinno odbywać się rozliczenie podatku dla zagranicznych pracowników oddelegowanych do pracy w Polsce.

Pozostało 95% artykułu

Treść dostępna jest dla naszych prenumeratorów!

Kontynuuj czytanie tego artykułu w ramach e-prenumeraty Rzeczpospolitej. Korzystaj z nieograniczonego dostępu i czytaj swoje ulubione treści w serwisie rp.pl i e-wydaniu.

Nieruchomości
Trybunał: nabyli działkę bez zgody ministra, umowa nieważna
Materiał Promocyjny
Wykup samochodu z leasingu – co warto wiedzieć?
Praca, Emerytury i renty
Czy każdy górnik może mieć górniczą emeryturę? Ważny wyrok SN
Prawo karne
Kłopoty żony Macieja Wąsika. "To represje"
Sądy i trybunały
Czy frankowicze doczekają się uchwały Sądu Najwyższego?
Materiał Promocyjny
Jak kupić oszczędnościowe obligacje skarbowe? Sposobów jest kilka
Sądy i trybunały
Łukasz Piebiak wraca do sądu. Afera hejterska nadal nierozliczona