- Czy w swojej pracy spotyka pan przyjazne urzędy skarbowe? – na to pytanie Anny Wojdy odpowiadał Aleksander Dąbrowski, dyrektor i doradca podatkowy w KPMG.
- Tak, są takie urzędy i tacy urzędnicy, ale wciąż jest ich mniejszość. To taki wzór, do którego pozostałe urzędy powinny dążyć – powiedział Aleksander Dąbrowski.
Jego zdaniem zmiana podejścia do podatnika na bardziej przyjazne to wieloletni trend. - Na początku tylko nieliczne urzędy były przyjazne. Tak, jakby urzędnicy bali się zmienić podejście – zauważył doradca.
Teraz coraz więcej urzędów traktuje podatnika czy jego pełnomocnika na zasadzie normalizacji relacji partnerstwa. - Niczego nie ukrywamy, mówimy jak jest naprawdę i rozmawiamy, by rozwiązać problem, czy spór.
- Na gali rankingowej naczelnicy urzędów skarbowych mówili, że coraz częściej spotykają się z sytuacją, że podatnik jest zaskoczony, że szybko udało mu się załatwić sprawę. Kiedy to będzie standard? – zapytała gościa Anna Wojda.