Stan faktyczny interpretacji 0112-KDIL1-1.4012.246.2021.2.AW wydanej 12 lipca 2021 r. przez dyrektora Krajowej Informacji Skarbowej dotyczy spółki będącej organizatorem sieci w systemie franczyzowym (dalej: spółka) która sprzedaje swojemu partnerowi (dalej: partner) kupony rabatowe na produkty ze swojej oferty. Kupony te są później przekazywane klientom (dalej: uczestnicy promocji), którzy mogą zrealizować je w sklepie własnym spółki lub sklepie franczyzobiorcy należącym do sieci spółki. Rabaty nie stanowią ekwiwalentu za wydanie towaru, a jedynie obniżają cenę do np. symbolicznej złotówki. Mimo skorzystania z kuponu, nadal należy zapłacić za towar. Nie można więc uznać, że kupony służą bezgotówkowej wymianie za towar jak bony czy vouchery.
Treść dostępna jest dla naszych prenumeratorów!
Zamów w promocji 99 zł za pierwszy miesiąc, każdy kolejny w cenie 199 zł
Korzystaj z nieograniczonego dostępu m.in. do artykułów, raportów prawnych i ekonomicznych, specjalistycznych rankingów a także weekendowego wydania „Plus Minus”.
Możesz zrezygnować w każdej chwili.