Reklamowy gadżet w podatkowych kosztach

Spółka, która rozdaje na spotkaniach promocyjnych upominki opatrzone swoim logo, może odliczyć wydatki na ich zakup od przychodu.

Publikacja: 26.09.2021 14:31

Reklamowy gadżet w podatkowych kosztach

Foto: Adobe Stock

Przekazywanie drobnych gadżetów jest działaniem reklamowym. Wydatki można rozliczyć w podatkowych kosztach. Potwierdza to interpretacja dyrektora Krajowej Informacji Skarbowej z 17 września 2021 r. (0111-KDIB1-3.4010.266. 2021.3.PC).

Wystąpiła o nią spółka produkująca części do samochodów. Prowadzi różne działania marketingowe i reklamowe wspierające sprzedaż. Między innymi przekazuje upominki podczas spotkań promocyjnych, targów pracy czy wizyt uczniów i studentów w czasie tzw. dni otwartych. Gadżety dostają również pracownicy. Są to długopisy, kubki, notesy, kalendarze, koszulki opatrzone nazwą i logo firmy. Ich wartość nie przekracza 100 zł.

Treść dostępna jest dla naszych prenumeratorów!

Kontynuuj czytanie tego artykułu w ramach e-prenumeraty Rzeczpospolitej. Korzystaj z nieograniczonego dostępu i czytaj swoje ulubione treści w serwisie rp.pl i e-wydaniu.

Nieruchomości
Trybunał: nabyli działkę bez zgody ministra, umowa nieważna
Materiał Promocyjny
Wykup samochodu z leasingu – co warto wiedzieć?
Praca, Emerytury i renty
Czy każdy górnik może mieć górniczą emeryturę? Ważny wyrok SN
Prawo karne
Kłopoty żony Macieja Wąsika. "To represje"
Sądy i trybunały
Czy frankowicze doczekają się uchwały Sądu Najwyższego?
Materiał Promocyjny
Jak kupić oszczędnościowe obligacje skarbowe? Sposobów jest kilka
Sądy i trybunały
Łukasz Piebiak wraca do sądu. Afera hejterska nadal nierozliczona