Według telewizji Sky Sports, kontrakty z firmami bukmacherskimi angielskich klubów warte są ok. 60 milionów funtów. Zmiany wejdą w życie od sezonu 2026/2027.
Premier League będzie pierwszą ligą w Wielkiej Brytanii, która dobrowolnie podejmuje działania w celu ograniczenia reklam hazardu. Komunikat ligi został wydany po szeroko zakrojonych konsultacjach z udziałem przedstawicieli ligi, klubów oraz Departamentu Kultury, Mediów i Sportu w ramach trwającego przeglądu obecnego ustawodawstwa dotyczącego hazardu.
Czytaj więcej
Internetowe zakłady podkopują wiarygodność sportu. W tenisie to już gangrena, podejrzenia pojawiły się także na finiszu piłkarskiej ekstraklasy.
Obecne umowy z firmami bukmacherskimi mogą obowiązywać jeszcze przez trzy lata. W komunikacie poinformowano o reklamach z przodu koszulek, więc reklamy prawdopodobnie będą mogły znajdować się w innych miejscach, np. na rękawach koszulek czy na bandach reklamowych wokół boiska.
W Premier League gra obecnie osiem klubów, które na przodzie koszulek meczowych posiadają reklamy bukmacherów: Bournemouth, Brentford, Everton, Fulham, Leeds, Newcastle, Southampton i West Ham.