Dziś już co trzeci konsument potwierdza, że jego prywatne doświadczenia są jednymi z najważniejszych czynników wpływających na decyzje zakupowe. Ten trend kreatywnie wykorzystuje krakowskie centrum Bonarka, które w nowej kampanii wizerunkowej pokazuje centrum handlowe w niecodziennej odsłonie, jako „Fabrykę Zakupowych Emocji”, oferującą klientom nie tylko produkty różnych marek, ale też firmowy produkt, jakim są emocje, wrażenia, radości i komplementy. Centrum zleciło także specjalne badanie poświęcone roli emocji w procesie zakupowym. To całkowicie nowe podejście do komunikacji obiektu handlowego.
Można tu też wskazać inicjatywy związane z kulturą, takie jak np. „Kulturalne środy” w centrum Solaris w Opolu, cykl „Kulturalna Aura” w Olsztynie czy ekspozycja dzieł kultowego Banksy’ego, która z olsztyńskiej Aury przeniosła się w tym miesiącu do Focus Mall Zielona Góra. Kolejnym sposobem na budowanie pozytywnych doświadczeń jest nakierowanie na transparentność i spójność w zakresie dbałości o środowisko i praktyczną edukację proekologiczną. Pod hasłem #ResponsiblyTogether firma prowadzi i promuje akcje edukacyjne, projekty oraz dobre praktyki. W roku 2022 NEPI Rockcastle w dziesięciu regionach zorganizowało akcję sadzenia 24 tys. drzew z partnerem Dotlenieni.org. Firma udostępnia też swoje centra handlowe organizacjom pozarządowym prowadzącym różnorodne działania prospołeczne, zdrowotne czy działające na rzecz poprawy klimatu. Przykładowo Forum Gdańsk wspólnie z Fundacją FOSA prowadzi działania psychologiczne pod nazwą „Forum Młodzieży – Niebieskie Trampki” wspierające uczniów szkół podstawowych i ponadpodstawowych znajdujących się w kryzysie.
Nowoczesne aplikacje
Odpowiedzią na indywidualne potrzeby i emocje towarzyszące zakupom jest również SPOT – autorska aplikacja mobilna NEPI Rockcastle wprowadzana w tym roku we wszystkich 52 galeriach w Europie, która pomaga tworzyć personalizowane oferty, sprawdzać aktualne promocje i rabaty, znaleźć ulubiony sklep dzięki wyznaczeniu trasy dojścia, a także zbierać punkty za zakupy i ich wymianę na nagrody z katalogu. W listopadzie zeszłego roku aplikacja oficjalnie zadebiutowała w Polsce. Jako pierwsi skorzystali z niej klienci krakowskiej Bonarki. Aplikację można pobrać bezpłatnie ze sklepów Google Play oraz App Store.
– W nowej aplikacji użytkownicy znajdują wiele udogodnień i przydatnych funkcji, które nie tylko usprawniają przebieg zakupów, ale także pomogą nam dotrzeć do klientów z jeszcze bardziej spersonalizowaną ofertą – mówi Katarzyna Kasprzak, marketing manager centrum handlowego Bonarka. Dodaje, że aplikacja z jednej strony ma ułatwić klientowi poruszanie się po centrum i dotarcie do informacji, a z drugiej uczestniczyć w programie lojalnościowym, który oferuje dodatkowe benefity.
– Jesteśmy też w stanie indywidualnie dobierać oferty, bo klient może wskazać ulubione sklepy, otrzymuje także informacje na temat interesujących go wydarzeń w galerii – podkreśla Katarzyna Kasprzak.
Kolejnym udogodnieniem dla klientów galerii NEPI Rockcastle jest aplikacja sAPPort. Jest to bezpłatny program opieki dla wszystkich osób odwiedzających centra. To jedyne takie rozwiązanie w Polsce i w Europie. Aplikacja w autorskim programie mobile concierge ułatwia rozwiązywanie różnych problemów i dba o to, żeby wizyta i zakupy w centrach były wygodne, spokojne i przyjemne. Główne hasło towarzyszące aplikacji to „Twoja potrzeba – nasze wsparcie”. Co to oznacza w praktyce? Klienci mogą liczyć m.in. na skorzystanie z ładowarki do telefonu, parasola, wózka dziecięcego czy usługi uruchomienia akumulatora samochodu zostawionego na parkingu.