Doświadczenia szyte na miarę

Doświadczenia i emocje towarzyszące zakupom są dziś ważnym wyróżnikiem nowoczesnych centrów handlowych. Przyjazne technologie i nastawienie na potrzeby i emocje klienta umożliwiają łączenie doświadczeń fizycznych z cyfrowymi.

Publikacja: 21.04.2023 00:00

Aplikacja SPOT pomaga w uzyskaniu atrakcyjnych rabatów.

Aplikacja SPOT pomaga w uzyskaniu atrakcyjnych rabatów.

Foto: mat. pras.

Materiał partnera: NEPI Rockcastle

NEPI Rockcastle, właściciel 14 galerii w Polsce i kilkudziesięciu za granicą, stawia na rozwiązania, dzięki którym chce rozbudzać dobre emocje, wchodzić w interakcje z klientami i jeszcze silniej uczestniczyć w życiu lokalnym.

Dzięki innowacyjnym instrumentom i unikalnym pomysłom odpowiada na wyzwania obecnego czasu i wspólnie z markami i najemcami spełnia nowe oczekiwania klientów.

– Poszukujemy coraz lepszych rozwiązań i staramy się być innowacyjni – mówi Marek Noetzel, Chief Operating Officer w NEPI Rockcastle. – Nowe metody dotarcia do klienta opierają się na najlepszych, pozytywnych emocjach rozbudzanych wokół centrum handlowego. To właśnie mają na celu np. przebudowy i nowe aranżacje zapewniające lepszą akustykę czy łatwiejsze parkowanie. Temu służą aplikacje mobilne i program lojalnościowy. To rozwiązania, których jeszcze kilka lat temu nie było na rynku. Regularnie robimy badania satysfakcji klientów i mamy unikalne know-how w tej dziedzinie, dzięki temu wiemy, jakie są oczekiwania. A nasi klienci to przecież nie tylko osoby kupujące w galeriach, ale także nasi najemcy – podkreśla Noetzel.

Nie tylko zakupy

Jakie instrumenty wpływają na pozytywne doświadczenia? Przede wszystkim chodzi o personalizację usług i otoczenia zakupowego, tak by spełniać indywidualne potrzeby odwiedzających, związane nie tylko z zakupami, ale także z atrakcyjnymi sposobami spędzenia wolnego czasu.

Dziś już co trzeci konsument potwierdza, że jego prywatne doświadczenia są jednymi z najważniejszych czynników wpływających na decyzje zakupowe. Ten trend kreatywnie wykorzystuje krakowskie centrum Bonarka, które w nowej kampanii wizerunkowej pokazuje centrum handlowe w niecodziennej odsłonie, jako „Fabrykę Zakupowych Emocji”, oferującą klientom nie tylko produkty różnych marek, ale też firmowy produkt, jakim są emocje, wrażenia, radości i komplementy. Centrum zleciło także specjalne badanie poświęcone roli emocji w procesie zakupowym. To całkowicie nowe podejście do komunikacji obiektu handlowego.

Można tu też wskazać inicjatywy związane z kulturą, takie jak np. „Kulturalne środy” w centrum Solaris w Opolu, cykl „Kulturalna Aura” w Olsztynie czy ekspozycja dzieł kultowego Banksy’ego, która z olsztyńskiej Aury przeniosła się w tym miesiącu do Focus Mall Zielona Góra. Kolejnym sposobem na budowanie pozytywnych doświadczeń jest nakierowanie na transparentność i spójność w zakresie dbałości o środowisko i praktyczną edukację proekologiczną. Pod hasłem #ResponsiblyTogether firma prowadzi i promuje akcje edukacyjne, projekty oraz dobre praktyki. W roku 2022 NEPI Rockcastle w dziesięciu regionach zorganizowało akcję sadzenia 24 tys. drzew z partnerem Dotlenieni.org. Firma udostępnia też swoje centra handlowe organizacjom pozarządowym prowadzącym różnorodne działania prospołeczne, zdrowotne czy działające na rzecz poprawy klimatu. Przykładowo Forum Gdańsk wspólnie z Fundacją FOSA prowadzi działania psychologiczne pod nazwą „Forum Młodzieży – Niebieskie Trampki” wspierające uczniów szkół podstawowych i ponadpodstawowych znajdujących się w kryzysie.

Nowoczesne aplikacje

Odpowiedzią na indywidualne potrzeby i emocje towarzyszące zakupom jest również SPOT – autorska aplikacja mobilna NEPI Rockcastle wprowadzana w tym roku we wszystkich 52 galeriach w Europie, która pomaga tworzyć personalizowane oferty, sprawdzać aktualne promocje i rabaty, znaleźć ulubiony sklep dzięki wyznaczeniu trasy dojścia, a także zbierać punkty za zakupy i ich wymianę na nagrody z katalogu. W listopadzie zeszłego roku aplikacja oficjalnie zadebiutowała w Polsce. Jako pierwsi skorzystali z niej klienci krakowskiej Bonarki. Aplikację można pobrać bezpłatnie ze sklepów Google Play oraz App Store.

– W nowej aplikacji użytkownicy znajdują wiele udogodnień i przydatnych funkcji, które nie tylko usprawniają przebieg zakupów, ale także pomogą nam dotrzeć do klientów z jeszcze bardziej spersonalizowaną ofertą – mówi Katarzyna Kasprzak, marketing manager centrum handlowego Bonarka. Dodaje, że aplikacja z jednej strony ma ułatwić klientowi poruszanie się po centrum i dotarcie do informacji, a z drugiej uczestniczyć w programie lojalnościowym, który oferuje dodatkowe benefity.

– Jesteśmy też w stanie indywidualnie dobierać oferty, bo klient może wskazać ulubione sklepy, otrzymuje także informacje na temat interesujących go wydarzeń w galerii – podkreśla Katarzyna Kasprzak.

Kolejnym udogodnieniem dla klientów galerii NEPI Rockcastle jest aplikacja sAPPort. Jest to bezpłatny program opieki dla wszystkich osób odwiedzających centra. To jedyne takie rozwiązanie w Polsce i w Europie. Aplikacja w autorskim programie mobile concierge ułatwia rozwiązywanie różnych problemów i dba o to, żeby wizyta i zakupy w centrach były wygodne, spokojne i przyjemne. Główne hasło towarzyszące aplikacji to „Twoja potrzeba – nasze wsparcie”. Co to oznacza w praktyce? Klienci mogą liczyć m.in. na skorzystanie z ładowarki do telefonu, parasola, wózka dziecięcego czy usługi uruchomienia akumulatora samochodu zostawionego na parkingu.

– Jest to rozwiązanie, które ma służyć naszym klientom podczas pobytu w centrum i być odpowiedzią na problemy, z którymi mogą się spotkać podczas wizyty. Najlepiej pobrać ją wcześniej, bo przecież nigdy nie wiadomo, czy nagle nie będzie ulewy i nie trzeba będzie szybko wypożyczyć parasola – tłumaczy Katarzyna Kasprzak.

– Nasze udogodnienia są posegregowane na różne kategorie dla poszczególnych grup społecznych: seniorów, rodziców czy osób z niepełnosprawnościami, i dlatego łatwo, za pomocą jednego kliknięcia, można skorzystać z naszych całkowicie bezpłatnych rozwiązań – dodaje Olga Wiernicka, area marketing manager odpowiedzialna za Focus Mall w Piotrkowie Trybunalskim i Galerii Tomaszów. Postawienie klienta w centrum uwagi, zadbanie o jego potrzeby, doświadczenia i emocje to wciąż rozwijające podejście w handlu, które będzie ewoluować i kształtować nawyki zakupowe.

Materiał partnera: NEPI Rockcastle

Materiał partnera: NEPI Rockcastle

NEPI Rockcastle, właściciel 14 galerii w Polsce i kilkudziesięciu za granicą, stawia na rozwiązania, dzięki którym chce rozbudzać dobre emocje, wchodzić w interakcje z klientami i jeszcze silniej uczestniczyć w życiu lokalnym.

Pozostało 96% artykułu
Perspektywy dla Polski
Rewolucyjna zmiana w strategicznej infrastrukturze Polski
Materiał Promocyjny
Zrównoważony transport miejski w Polsce Wschodniej: program Fundusze Europejskie
Perspektywy dla Polski
Pięta achillesowa systemu energetycznego
Perspektywy dla Polski
Żywność premium w dobie inflacji
Perspektywy dla Polski
Polacy chcą żyć zdrowiej!
Materiał Promocyjny
Politechnika Śląska uruchamia sieć kampusową 5G
Perspektywy dla Polski
Łańcuchy dostaw w centrum uwagi
Perspektywy dla Polski
Firmy spożywcze o inflacji mówią niechętnie, odpowiedzią jest eksport