Te banki dbają o wiernych klientów, a nie tylko nowych

Banki skupiają się na kuszeniu nowego klienta, ale i dla tego wiernego mają atrakcyjną ofertę.

Publikacja: 07.12.2019 12:30

Te banki dbają o wiernych klientów, a nie tylko nowych

Foto: Shutterstock

Budowanie relacji z klientami, a potem dbanie o nie, jest dla nas kluczowe. Na dodatkowe profity i udogodnienia mogą liczyć klienci, którzy zbudowali z bankiem aktywną relację, bankują z nami codziennie – deklaruje Łukasz Dąbrowski, dyrektor w BNP Paribas.

Bank ten promuje klientów aktywnie korzystających z kont osobistych lub rachunków bieżących, doceniane są systematyczne wpływy. – Dzięki temu klient firmowy m.in. otrzymuje możliwość darmowego prowadzenia rachunku bieżącego oraz kart płatniczych, realizuje bezpłatnie przelewy krajowe, posiada preferencyjne stawki dla przelewów zagranicznych i operacji gotówkowych. Zarówno klienci indywidualni, jak i firmowi, mogą liczyć na preferencyjne, indywidualne stawki negocjowanych lokat, wyznaczane są one na podstawie stażu klienta i zaangażowania w pozostałe produkty i usługi bankowe – wylicza dyr. Dąbrowski.

Klienci aktywnie związani z bankiem mają większy dostęp do zróżnicowanej oferty kredytów i otrzymują preferencyjne ceny.

Warto sprawdzić: Banki szaleją w walce o klientów. Nie daj się przekupić

Pensja i karta

– Kluczowe w wielu promocjach jest aktywne korzystanie z produktów bankowych. Czasem przelewanie wynagrodzenia na konto lub korzystanie z wydanej do konta karty powoduje brak opłat – mówi Bartosz Turek, główny analityk HRE Investments.

Tak jest przy korzystaniu z kont oszczędnościowych m.in. w bankach Millennium, Alior, Credit Agricole, Getin Noble.

W Aliorze klienci aktywnie korzystający z jego usług mogą skorzystać m.in. z Konta Jakże Osobistego bez opłat za jego prowadzenie i za kartę (wymagany wpływ 1500 zł co miesiąc i transakcje kartą na 300 zł), pożyczki 0 proc. z RRSO 9,9 proc. (1500 zł miesięcznie i transakcje kartą na 300 zł) oraz z lepszej oferty depozytowej. Mogą mieć Konto Mocno Oszczędnościowe z oprocentowaniem 2,6 proc. na 3 miesiące dla nowych środków (warunek to wpływ na ROR minimum 1500 zł miesięcznie). – Na 2020 r. planujemy zmianę w tym koncie – zapowiada Kamila Nowak z Aliora.

Także Santander pracuje nad rozwiązaniami dla lojalnych klientów. – Bank od dłuższego czasu podwyższa oprocentowanie klientom lojalnym. Trwa promocja „Doceniamy Aktywność”, która umożliwia stałym klientom podwyższenie oprocentowania na koncie oszczędnościowym VIP do 2 proc. przy wkładzie do 400 tys. zł. To już szósta edycja tej promocji, cieszy się ona dużą popularnością u naszych klientów – mówi Ewa Krawczyk z Santandera. Bank pracuje nad kolejną edycją.

Trzy główne sposoby „dopieszczania” lojalnych klientów ma też mBank. Pierwszy to zwolnienie z opłaty za konto lub rachunek – klient uniknie opłaty za kartę już po wykonaniu jednej transakcji miesięcznie, a konto prowadzone jest zawsze bez opłat.

Klientom, którzy spełniają kryteria aktywności, proponuje się konto Intensive (lepsze warunki, obsługa concierge) z kartą Visa Świat, która pozwala płacić w obcych walutach bez opłat za przewalutowanie. Trzeci sposób: marża kredytu hipotecznego klientom spełniającym warunki (Active, Intensive) może zostać obniżona nawet do 1,89 proc. – informuje Kinga Wojciechowska-Rulka z mBanku.

Warto sprawdzić: Banki ściągają prowizje, gdzie się da. Najwięcej kasują te

Galeria i procenty

Lojalni klienci Pekao mogą brać udział w programie „Galeria Rabatów”: to zniżki przy płatnościach kartami, za używanie PeoPay, przy przelewach z Pekao24 za zakupy w ok. 2 tys. punktach handlowych i ok. 250 sklepach internetowych. Otrzymują też specjalne oferty pożyczki „na klik” w bankowości elektronicznej lub aplikacji PeoPay, mogą negocjować oprocentowanie lokat oraz oprocentowanie i prowizje kredytów, brać udział w licznych promocjach i konkursach przygotowywanych przez bank.

– Konto Przekorzystne pozwala obniżyć opłatę do 0 zł za jego prowadzenie. Tacy klienci mogą otrzymać kartę rewolucyjną przy miesięcznych wpływach minimum 500 zł i jednej transakcji bezgotówkowej kartą lub aplikacją mobilną – wylicza Paweł Bernat z Pekao.

Bank ma ofertę dla wiernych klientów premium i private banking, dotyczy ona oprocentowania produktów bankowych: wyższe dla lokat, niższe dla kredytów. Posiadanie różnych rodzajów produktów daje automatycznie dostęp do dodatkowych, niestandardowych usług, jak np. concierge. Bank zapewnia indywidualne podejście do klienta i doradztwo.

W Getin Noble lojalni klienci mogą liczyć na wyższe oprocentowanie na koncie oszczędnościowym – 3,5 proc., do 10 tys. zł przez 12 miesięcy dla klientów, którzy założą ROR i zapewnią miesięczny wpływ wynagrodzenia minimum 1000 zł. Getin oferuje też program poleceń – każdy aktywny klient polecający komuś ten bank otrzymuje 100 zł, a polecany – 50 zł. Są też nagrody w ramach promocji.

Lokata standardowa (bez promocji) to oprocentowanie do 1,7 proc., ale lokata mobilna to już 3 proc. dla klientów zakładających ją ze smartfona.

Warto sprawdzić: Tak banki pomagają potrzebującym przed świętami

Nie tylko superoferty

Nieco odmienne podejście ma Millennium. – Już od dłuższego czasu budujemy lojalność naszych klientów nie przez specjalne oferty, ale poprzez zapewnienie klientom jak najlepszych doświadczeń i personalizację usług. Obecne czasy radykalnie zmieniły spojrzenie na to, co i w jaki sposób klienci mogą otrzymać. Cyfrowa transformacja ułatwiła i przyspieszyła dostęp do usług, ale również bardzo zwiększyła konkurencyjność, szczególnie w obszarze usług finansowych świadczonych przez coraz więcej podmiotów, nie tylko przez banki – ocenia Tomasz Pol, dyrektor działu marketingu bankowości detalicznej w Millennium.

To przykład podejścia skupiającego się na tym, aby klient był jak najbardziej zadowolony z podstawowych produktów i usług oraz nowoczesnej, wygodnej i niezawodnej bankowości elektronicznej. Millennium wskazuje, że stara się przewidywać trendy i rozpoznawać, które z nich mają charakter trwały.

– To pozwala szybko dostosować się do zmian i oczekiwań klientów. W przeobrażającej się rzeczywistości naszą misją jest rozwój długofalowych relacji z klientami, to najważniejszy element naszej strategii. Jednocześnie chcemy sprostać rosnącym oczekiwaniom dotyczącym indywidualnego podejścia do każdego klienta i personalizacji relacji. Według nas to klucz do budowania lojalności. To działa, bo nasz NPS, czyli skłonność do polecania banku, jest niezmiennie na wysokim poziomie i jesteśmy jednym z najchętniej polecanych banków w Polsce – zaznacza Tomasz Pol.

Budowanie relacji z klientami, a potem dbanie o nie, jest dla nas kluczowe. Na dodatkowe profity i udogodnienia mogą liczyć klienci, którzy zbudowali z bankiem aktywną relację, bankują z nami codziennie – deklaruje Łukasz Dąbrowski, dyrektor w BNP Paribas.

Bank ten promuje klientów aktywnie korzystających z kont osobistych lub rachunków bieżących, doceniane są systematyczne wpływy. – Dzięki temu klient firmowy m.in. otrzymuje możliwość darmowego prowadzenia rachunku bieżącego oraz kart płatniczych, realizuje bezpłatnie przelewy krajowe, posiada preferencyjne stawki dla przelewów zagranicznych i operacji gotówkowych. Zarówno klienci indywidualni, jak i firmowi, mogą liczyć na preferencyjne, indywidualne stawki negocjowanych lokat, wyznaczane są one na podstawie stażu klienta i zaangażowania w pozostałe produkty i usługi bankowe – wylicza dyr. Dąbrowski.

Pozostało 87% artykułu
2 / 3
artykułów
Czytaj dalej. Subskrybuj
Konta Bankowe
Duża awaria Blika. Problemy zgłaszają klienci mBanku, Millennium czy Pekao
Konta Bankowe
Sześć banków pod lupą UOKIK. Dlaczego ofiary nie odzyskują pieniędzy?
Konta Bankowe
Banki tną oprocentowanie lokat. Średnio jest już ono znacznie poniżej 5 proc.
Konta Bankowe
Banki, które najwięcej zarobiły na kredycie 2%
Konta Bankowe
Banki w końcu zaczynają wprowadzać klucze U2F. Hakerom będzie trudniej