fbTrack
REKLAMA
REKLAMA

MP Konta bankowe

Te banki dbają o wiernych klientów, a nie tylko nowych

Polacy niechętnie zmieniają banki. Wieloletni, aktywni klienci mogą liczyć na promocje, korzystniejsze oprocentowanie lokat i kredytów
Shutterstock
Banki skupiają się na kuszeniu nowego klienta, ale i dla tego wiernego mają atrakcyjną ofertę.

Budowanie relacji z klientami, a potem dbanie o nie, jest dla nas kluczowe. Na dodatkowe profity i udogodnienia mogą liczyć klienci, którzy zbudowali z bankiem aktywną relację, bankują z nami codziennie – deklaruje Łukasz Dąbrowski, dyrektor w BNP Paribas.

Bank ten promuje klientów aktywnie korzystających z kont osobistych lub rachunków bieżących, doceniane są systematyczne wpływy. – Dzięki temu klient firmowy m.in. otrzymuje możliwość darmowego prowadzenia rachunku bieżącego oraz kart płatniczych, realizuje bezpłatnie przelewy krajowe, posiada preferencyjne stawki dla przelewów zagranicznych i operacji gotówkowych. Zarówno klienci indywidualni, jak i firmowi, mogą liczyć na preferencyjne, indywidualne stawki negocjowanych lokat, wyznaczane są one na podstawie stażu klienta i zaangażowania w pozostałe produkty i usługi bankowe – wylicza dyr. Dąbrowski.

Klienci aktywnie związani z bankiem mają większy dostęp do zróżnicowanej oferty kredytów i otrzymują preferencyjne ceny.

Pensja i karta

– Kluczowe w wielu promocjach jest aktywne korzystanie z produktów bankowych. Czasem przelewanie wynagrodzenia na konto lub korzystanie z wydanej do konta karty powoduje brak opłat – mówi Bartosz Turek, główny analityk HRE Investments.

Tak jest przy korzystaniu z kont oszczędnościowych m.in. w bankach Millennium, Alior, Credit Agricole, Getin Noble.

W Aliorze klienci aktywnie korzystający z jego usług mogą skorzystać m.in. z Konta Jakże Osobistego bez opłat za jego prowadzenie i za kartę (wymagany wpływ 1500 zł co miesiąc i transakcje kartą na 300 zł), pożyczki 0 proc. z RRSO 9,9 proc. (1500 zł miesięcznie i transakcje kartą na 300 zł) oraz z lepszej oferty depozytowej. Mogą mieć Konto Mocno Oszczędnościowe z oprocentowaniem 2,6 proc. na 3 miesiące dla nowych środków (warunek to wpływ na ROR minimum 1500 zł miesięcznie). – Na 2020 r. planujemy zmianę w tym koncie – zapowiada Kamila Nowak z Aliora.

Także Santander pracuje nad rozwiązaniami dla lojalnych klientów. – Bank od dłuższego czasu podwyższa oprocentowanie klientom lojalnym. Trwa promocja „Doceniamy Aktywność”, która umożliwia stałym klientom podwyższenie oprocentowania na koncie oszczędnościowym VIP do 2 proc. przy wkładzie do 400 tys. zł. To już szósta edycja tej promocji, cieszy się ona dużą popularnością u naszych klientów – mówi Ewa Krawczyk z Santandera. Bank pracuje nad kolejną edycją.

Trzy główne sposoby „dopieszczania” lojalnych klientów ma też mBank. Pierwszy to zwolnienie z opłaty za konto lub rachunek – klient uniknie opłaty za kartę już po wykonaniu jednej transakcji miesięcznie, a konto prowadzone jest zawsze bez opłat.

Klientom, którzy spełniają kryteria aktywności, proponuje się konto Intensive (lepsze warunki, obsługa concierge) z kartą Visa Świat, która pozwala płacić w obcych walutach bez opłat za przewalutowanie. Trzeci sposób: marża kredytu hipotecznego klientom spełniającym warunki (Active, Intensive) może zostać obniżona nawet do 1,89 proc. – informuje Kinga Wojciechowska-Rulka z mBanku.

Galeria i procenty

Lojalni klienci Pekao mogą brać udział w programie „Galeria Rabatów”: to zniżki przy płatnościach kartami, za używanie PeoPay, przy przelewach z Pekao24 za zakupy w ok. 2 tys. punktach handlowych i ok. 250 sklepach internetowych. Otrzymują też specjalne oferty pożyczki „na klik” w bankowości elektronicznej lub aplikacji PeoPay, mogą negocjować oprocentowanie lokat oraz oprocentowanie i prowizje kredytów, brać udział w licznych promocjach i konkursach przygotowywanych przez bank.

– Konto Przekorzystne pozwala obniżyć opłatę do 0 zł za jego prowadzenie. Tacy klienci mogą otrzymać kartę rewolucyjną przy miesięcznych wpływach minimum 500 zł i jednej transakcji bezgotówkowej kartą lub aplikacją mobilną – wylicza Paweł Bernat z Pekao.

Bank ma ofertę dla wiernych klientów premium i private banking, dotyczy ona oprocentowania produktów bankowych: wyższe dla lokat, niższe dla kredytów. Posiadanie różnych rodzajów produktów daje automatycznie dostęp do dodatkowych, niestandardowych usług, jak np. concierge. Bank zapewnia indywidualne podejście do klienta i doradztwo.

W Getin Noble lojalni klienci mogą liczyć na wyższe oprocentowanie na koncie oszczędnościowym – 3,5 proc., do 10 tys. zł przez 12 miesięcy dla klientów, którzy założą ROR i zapewnią miesięczny wpływ wynagrodzenia minimum 1000 zł. Getin oferuje też program poleceń – każdy aktywny klient polecający komuś ten bank otrzymuje 100 zł, a polecany – 50 zł. Są też nagrody w ramach promocji.

Lokata standardowa (bez promocji) to oprocentowanie do 1,7 proc., ale lokata mobilna to już 3 proc. dla klientów zakładających ją ze smartfona.

Nie tylko superoferty

Nieco odmienne podejście ma Millennium. – Już od dłuższego czasu budujemy lojalność naszych klientów nie przez specjalne oferty, ale poprzez zapewnienie klientom jak najlepszych doświadczeń i personalizację usług. Obecne czasy radykalnie zmieniły spojrzenie na to, co i w jaki sposób klienci mogą otrzymać. Cyfrowa transformacja ułatwiła i przyspieszyła dostęp do usług, ale również bardzo zwiększyła konkurencyjność, szczególnie w obszarze usług finansowych świadczonych przez coraz więcej podmiotów, nie tylko przez banki – ocenia Tomasz Pol, dyrektor działu marketingu bankowości detalicznej w Millennium.

To przykład podejścia skupiającego się na tym, aby klient był jak najbardziej zadowolony z podstawowych produktów i usług oraz nowoczesnej, wygodnej i niezawodnej bankowości elektronicznej. Millennium wskazuje, że stara się przewidywać trendy i rozpoznawać, które z nich mają charakter trwały.

– To pozwala szybko dostosować się do zmian i oczekiwań klientów. W przeobrażającej się rzeczywistości naszą misją jest rozwój długofalowych relacji z klientami, to najważniejszy element naszej strategii. Jednocześnie chcemy sprostać rosnącym oczekiwaniom dotyczącym indywidualnego podejścia do każdego klienta i personalizacji relacji. Według nas to klucz do budowania lojalności. To działa, bo nasz NPS, czyli skłonność do polecania banku, jest niezmiennie na wysokim poziomie i jesteśmy jednym z najchętniej polecanych banków w Polsce – zaznacza Tomasz Pol.

Źródło: pieniadze.rp.pl
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
NAJNOWSZE Z RP.PL
REKLAMA
REKLAMA