Materiał powstał we współpracy z ING Commercial Finance

Okresy spowolnienia gospodarczego pokazują, że tylko firmy o solidnej

i stabilnej płynności finansowej bezboleśnie przechodzą ten trudny okres. Co więcej – wykorzystują go do zwiększenia swojej konkurencyjności np. poprzez utrzymanie wydłużonych terminów płatności. Gdy stosowanie odroczonych terminów płatności jest nieodzownym elementem działalności, to idealnym sposobem na zapewnienie firmie płynności jest faktoring, pozwalający szybko zamienić wierzytelność na gotówkę.

Nie bez znaczenia w bezpiecznym prowadzeniu działalności jest szybka informacja na temat swoich kontrahentów oraz ochrona przed ich niewypłacalnością. Tu z pomocą przyjdzie faktoring z przejęciem ryzyka wypłacalności odbiorców. Nie tylko poprawi on płynność finansową, ale także uchroni przed utratą należności od odbiorców, co w obecnych czasach staje się kluczowym elementem.

Faktoring w ING Commercial Finance to proste i elastyczne zasady współpracy. Klienci doceniają szybkość działania, jak i doświadczoną kadrę doradców, którzy podchodzą indywidualnie do każdej transakcji. Klienci mogą wybrać z szerokiej oferty produkt dopasowany do swoich potrzeb – od elastycznego finansowania rosnącej skali działalności do wsparcia w procesie miękkiej windykacji czy w rozliczaniu spłat od kontrahentów.

Dla mniejszych przedsiębiorców lub tych, którzy chcą korzystać z finansowania sporadycznie, dostępna jest w pełni digitalna usługa www.finansowaniefaktur.pl. Na portalu przedsiębiorcy mogą wygodnie i szybko przekazać swoje faktury do finansowania – pieniądze zostaną wypłacone niezwłocznie po potwierdzeniu faktury u dłużnika (nawet w ciągu jednego dnia), a co ważne – proces weryfikacji odbywa się online. Produkt ten został wielokrotnie wyróżniony – ostatnio, po raz drugi z rzędu, jako najlepszy produkt finansowania faktur online w Europie Środkowo-Wschodniej przyznany przez CEE SME Banking Club.

Staramy się ciągle udoskonalać naszą ofertę i dopasowywać do zmieniających się potrzeb naszych klientów, czego dowodem są rosnąca liczba klientów i otrzymane nagrody. W 2022 roku zaufało nam prawie 9,5 tysiąca klientów, czyli prawie 40 proc. klientów korzystających z faktoringu na polskim rynku faktoringowym. W zeszłym roku sfinansowaliśmy ponad 4,3 mln faktur. Te wartości dowodzą, że faktoring staje się coraz bardziej powszechnym sposobem finansowania działalności przedsiębiorstw – podkreśla Tomasz Mazurkiewicz, prezes zarządu ING Commercial Finance. A biorąc pod uwagę dodatkowe usługi związane z faktoringiem, takie jak zarządzanie portfelem należności czy przejęcie ryzyka niewypłacalności dłużnika, faktoring staje się produktem szczególnie docenianym przez klientów w czasach zwiększonej niepewności na rynku, czyli dokładnie takich, jakie obserwujemy obecnie.

Materiał powstał we współpracy z ING Commercial Finance