fbTrack
REKLAMA
REKLAMA

logistyka.rp.pl

Wodorowe dalekobieżne ciężarówki Mercedesa za 5 lat

Mercedes przewiduje, że za 3 lata przekaże do testów pierwsze dalekodystansowe ciężarówki na wodór.

Samochody GenH2 Truck mają mieć zasięg ponad tysiąca kilometrów dzięki zastosowaniu ciekłego wodoru. W dwóch stalowych zbiornikach będzie przechowywane 80 kg wodoru w temperaturze 253 stopni poniżej zera.

Wodór trafi do dwóch ogniw paliwowych o mocy po 150 kW każde. Będą one wspomagane przez energie z akumulatora o pojemności 70 kWh. Prąd trafi do dwóch silników o mocy ciągłej po 230 kW (maksymalnej 330 kW) i momencie obrotowym ciągłym 2×1577 Nm (maksymalnym 2071 Nm).

Konstruktorzy są przekonani, że pokonają przeszkody techniczne i w połowie nadchodzącej dekady samochody trafią do produkcji.

Koncern zaproponuje także w ruchu dalekobieżnym modele elektryczne nazwane eActros Long Haul. Na jednym ładowaniu akumulatorów będą miały zasięg do 500 km. Producent zakłada, że podczas 45-minutowej przerwy akumulator będzie można w znacznej części naładować dzięki szybki ładowarkom.

eActros Long Haul ma pojawić się w ofercie przed modelem wodorowym GenH2 Truck, w 2024 roku. Zarząd koncernu uważa, że użytkowanie eActros będzie tanie z uwagi na niskie koszty energii elektrycznej. Nie widzi także problemu z budową stacji ładowania na parkingach i w terminalach. Konstruktorzy umożliwią także nocne ładowanie akumulatorów niskim prądami. Spodziewają się też, że akumulatory nowych generacji wydłużą zasięg samochodów.

Źródło: logistyka.rp.pl
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
NAJNOWSZE Z RP.PL
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA: automatycznie wyświetlimy artykuł za 15 sekund.
REKLAMA